S možným řešením přichází centrum profesionálních simulátorů na pražském Zličíně, které nově nabízí i kurzy létání zaměřené na profesionální piloty, kteří mají zájem o efektivní přípravu na tzv. refresher training neboli obnovu nedávné praxe po přestávce v létání. Druhý kurz se zaměřuje na přípravu k výběrovým řízením či CPT upgrade. V neposlední řadě jsou to individuální programy, jejichž zaměření vychází z požadavků daného pilota.
Jednou z hlavních výhody těchto kurzů oproti létání na pohyblivých FFS simulátorech je značná finanční úspora a také vyšší časová flexibilita.
Společnost Simulation of Reality se od svého vzniku v roce 2014 zaměřuje na provoz několika leteckých simulátorů, z čehož nejvyšší míře pozornosti se těší dva simulátory dopravních letadel, Boeingu 737 NG a Airbusu A320. Tyto simulátory byly původně určeny především pro laickou veřejnost a létání pro zábavu. Postupem času byly simulátory vylepšovány až do fáze, kdy jsou schopny poskytnout kvalitní využití i pro profesionální piloty.
Refresher training
Jak již bylo v úvodu řečeno, cílem tohoto kurzu je celková příprava na následné simulátorové přezkoušení u dané letecké společnosti. To v praxi znamená, že pilot absolvuje briefing a následně trénink na simulátoru, a to vše za asistence pilota – instruktora. Instruktorský tým tvoří kapitáni Tomáš Jirmus a František Leták pro Boeing 737 a z Petr Minařík a Richard Kobík pro Airbus A320. Instruktoři mají letité zkušenosti a jsou tak schopni kromě samotné obsluhy simulátoru poskytnout i cenné rady a upozornit na případné chyby.
Celý kurz je přizpůsoben osnovám konkrétního operátora a v rámci toho lze na simulátoru cvičit situace, jako jsou například střih větru po vzletu, reakce na okolní provoz – TCAS, GPWS manévr, engine out po V1, raw data a manuální okruhy s bočním větrem, kde si může pilot otestovat své schopnosti manuálního řízení letadla.
Výběrová řízení FO a CPT / upgrade
Současné turbulentní období znamená pro celou řadu pilotů nedobrovolnou změnu zaměstnavatelů, a s tím spojenou účast ve výběrových řízení u různých leteckých dopravců. V rámci většiny výběrových řízení je kromě potřebných kvalifikací třeba prokazovat praktické zkušenosti a dovednosti v pilotování letadla.
Společnost Simulation of Reality vytvořila speciální dvoudenní kurz (celkem 6 hodin letu a 3 hodiny teorie), který se na problematiku výběrových řízení zaměřuje a poskytuje svým klientům možnost přípravy na simulátoru, a to s ohledem na specifické požadavky leteckých společností. Zvláště v případě mimoevropských aerolinek můžeme narazit na zvýšené nároky na zvládání letu za zhoršených podmínek, složitější typy přiblížení atd.
Kurz se skládá z briefingu, rozděleného do dvou bloků po 60 minutách. Briefing se dotýká základních témat IFR létání, přípravy letové dokumentace, techniky pilotáže, SOP a řešení nouzových situací. V simulátorové části se pak létají úlohy jako: vizuální okruhy bez použití automatizace, přistání s bočním větrem, provoz za LVO a lety zaměřené na správné provádění postupů a součinnost v posádce. Na závěr letové části je lekce z nouzových postupů, a to pro situace požáru/vysazení motoru a požár na palubě.
Po letových částech následuje debriefing pro zhodnocení a pro případná doporučení dalšího postupu.
Tento kurz je rovněž vhodný i pro piloty, které čeká upgrade na kapitána a chtějí si před přezkoušením rozšířit svoji přípravu.
Individuální pilotní trénink
Tento univerzální program nabízí širokou škálu možností a jeho náplň je závislá na konkrétních představách pilota – klienta, který si sám určí náplň daného tréninku. Lze tak trénovat jak standardní, tak i nouzové postupy. Individuální program je typicky vhodný pro držitele typové kvalifikace na Boeing 737NG, nebo Airbus A320, kteří si chtějí osvěžit, či zdokonalit své pilotní dovednosti.
Sleva 20 % na trénink při použití kódu: AEROWEB
Platí na nakup služeb u Simulation of Reality, a to do 14. června 2021
Simulátor Boeingu 737
Jedná se o fix base postupový simulátor Boeingu 737 NG, který v roce 2018 prošel kompletním upgradem, během kterého došlo k obměně veškerého hardwarového vybavení kokpitu a doplnění o systém pro proměnné síly v řízení tzv. loading control, který simuluje skutečnou sílu v řízení v závislosti na rychlosti a fázi letu. Z hlediska vybavení kokpitu – jedná se o repliky, jejichž provedení i funkčnost se shoduje se skutečným letounem. Simulátor využívá software speciálně vyvinutý pro simulaci jednotlivých systémů jako jsou např. displeje „glass cockpit“, autopilota, FMS a realistickou reakci na pohyby jednotlivých ovládacích prvků.
Pro simulaci okolního prostředí je využíván Lockheed Martin Prepar3D a samotnou vizualizaci zajištuje panoramatická 180° projekční plocha o délce 8 metrů. V současnosti prochází simulátor certifikačním procesem pro získání certifikace EASA FNPT Level II.
Simulátor Airbusu A320
Fix base postupový simulátor vyrobený v roce 2019. Stejně jako v případě simulátoru Boeingu jsou veškeré ovládací prvky v kokpitu totožné se skutečným letadlem. Simulační software věrně napodobuje chování jednotlivých palubních systémů včetně Fly-by-wire a realistického chování ECAM na simulaci různých závad. Instruktorská stanice simulátoru umožňuje širokou škálu scénářů a simulaci závad, které se velmi blíží možnostem FFS simulátoru. Vizualizace je zajištěna panoramatickou 230° projekční plochou o délce 9 metrů a softwarem Lockheed Martin Prepar3D. Pro akustický dojem je v simulátoru umístěno 8 reproduktorů.