Konvenční ciferníkové přístroje v digitálním provedení nejsou rozhodně novinkou roku 2020. Garmin však v tomto ohledu zašel o něco dál než jeho konkurenti. Nový přístroj GI 275 se vejde do klasických otvorů v panelech pro jednotlivé „budíky“, avšak zastane více indikátorů - od umělého horizontu se zobrazením terénu přes HSI až po motorové přístroje. Americký výrobce o tom informoval v tiskové zprávě.

Garmin GI 275
Garmin GI 275 umí nahradit čtyři konvenční přístroje / Foto Garmin

Garmin prezentuje nový přístroj jako cenově dostupnou příležitost inovovat stárnoucí avioniku při zachování tradiční přístrojové desky s 3,125palcovými otvory. GI 275 má být navíc kompatibilní s širokou škálou autopilotů bez nutnosti jakéhokoliv adaptéru a jeho instalace se prakticky neliší od instalace klasického gyroskopického přístroje.

Ačkoliv funkce přístroje - ať už jde o umělý horizont s přehledovou mapou, HSI, CDI či motorové indikátory - zůstává v jádru stejná jako u konvenčního přístroje, GI 275 navíc přináší do stárnoucích kokpitů i zcela nové prvky jako informace o okolním provozu, počasí, syntetický reliéf či letištní mapy SafeTaxi. Přístroj navíc disponuje řadou možností konektivity, ať už se softwarem či aplikacemi Garmin či s jinými letovými přístroji.

Cena se dle varianty přístroje liší. Za nejlevnější verzi - CDI či multifuknční displej - zaplatí zájemce 3 195 dolarů (cca 72 000 Kč). Naopak nejdražší verzí přístroje Garmin GI 275 je motorový přístroj, zájemce o něj si musí připravit 5 295 dolarů (cca 119 000 Kč).

Mohlo by vás zajímat


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

Rychlomer

18.01.2020 v 16:05 viktor

Na tom propagacnim obrazku neni klasický mechanický rychlomer...Znamená to, že když mi "odejde" elektrika což není až tak neobvyklé že začne zlobit dobíjení tak jsem bez rychlosti, bez výšky, bez ničeho?

Odpovědět

RE: Rychlomer

18.01.2020 v 23:10 Adam Zuska

Výrobce uvádí, že je přístroj pro případ výpadku napájení vybaven baterií s výdrží 60 minut.

Odpovědět

RE: Rychlomer

19.01.2020 v 8:44 Vlado

spravidla si ľudia nechávajú aj analógové prístroje - rýchlomer, výškomer aj um. horizont, a digitálne prístroje sú takou príjemnou "nadstavbou".

Ako píše kolega, majú vlastnú záložnú baterku a v prípade výpadku el. energie ešte nejakú dobu fungujú, takže pilot má dosť času na bezpečné pristátie.

Myslím, že je to elegantné riešenie, mne osobne sa nepáčia kompletné glass cocpity, tie staré majú svoje čaro a hranaté aspeny či garminy implementované do starej prístrojovky nevyzerajú dva krát vkusne. 

Odpovědět

RE: RE: Rychlomer

19.01.2020 v 17:56 Viktor

Děkuji za objasnění, pak je tomyslím v pohodě.

Odpovědět

Vakuový systém

19.01.2020 v 11:21 MarSark

Vedlejším cílem takových přestaveb většinou je zbavit se problematického/těžkého vakuového systému. Většinou zůstane rychloměr, výškoměr, vario a elektrický zatáčkoměr. Místo umělého horizontu a směrového setrvačníku se dají dvě G5 nebo tyto GI275.

Vidět je to např. zde:https://www.youtube.com/watch?v=NvkN5-Px9SA

Odpovědět

Přidat komentář