Americký výrobce dopravních letounů Boeing nedávno představil verzi 737 MAX 10, která je největší z rodiny prozatím uzemněných MAXů. Ceremonie proběhla ve washingtonském městě Renton, kde se typ 737 vyrábí. Krátce po představení společnost vydala zprávu, ve které zdůrazňuje svůj závazek k bezpečnosti a k zákazníkům.
MAX 10 doplní stávající flotilu Boeingů 737 MAX 8 a MAX 9. Představení nového přírůstku v ikonickém zbarvení proběhlo bez novinářů, pouze za přítomností zaměstnanců firmy, a v následné zprávě společnost uvedla, že nejnovější MAX 10 má nejlepší poměr nákladů na sedačku/kilometr a zároveň zmiňuje zaměření na kvalitu a bezpečnost.
„Vytrvalé zaměření týmu na bezpečnost a kvalitu ukazuje závazek, který máme vůči zákazníkům leteckých společností a každé osobě, která letadly Boeing létá,“ sdělil viceprezident a generální manažer programu 737 Mark Jenks.
Největší z rodiny MAXů bude moct v konfiguraci zahrnující jednu třídu pojmout až 230 pasažérů a s přídavnou palivovou nádrží bude disponovat doletem až 6 100 kilometrů. Oproti řadě MAX 9 je novinka o přibližně 1,67 metrů delší (43,8 m), bude mít o deset sedaček více, ale dolet se oproti menšímu bratrovi zkrátí o 463 kilometrů.
Konkurenční Airbus A320neo však zájemcům nabízí o něco lepší parametry. Dle výrobce je schopen přepravit 244 cestujících s doletem čítajícím 7 408 kilometrů. Velkou zbraní v konkurenčním boji obou firem by mohl být také nově připravovaný A321XLR z dílny evropského konsorcia, který údajně dosáhne doletu až 8 704 km. Prodejní čísla hovoří také v prozatímní prospěch Airbusu. Konkrétně je to 3 142 objednávek na letoun A321neo oproti 531 objednávkám na 737 MAX 10.
Boeing vzhledem k přetrvávajícím problémům s letouny MAX 8 a MAX 9, které prozatím nebyly recertifikovány, neposkytl bližší informace k prvnímu letu nového MAX 10. Přislíbil však, že zálet proběhne v průběhu příštího roku.