Společnost Textron Aviation vydala 1. listopadu dokument ukládající povinné inspekce u většiny letounů Cessna 210 se samonosným křídlem, informoval server AVweb.
Inspekce by se měly zaměřit na odhalení a případné odstranění koroze, která se může vyskytovat na nosníku křídla u stropu kokpitu. Koroze se pak podle dokumentu může šířit a způsobovat další větší praskliny, které by mohly v některých případech způsobit i selhání celé konstrukce a následnou ztrátu kontroly nad letounem, nebo oddělení křídla.
Majitelé dotčených typů musí provést inspekci během následujících 200 hodin, nebo při další pravidelné prohlídce. Dokument důkladně popisuje všechny úkony nezbytné k provedení správné prohlídky, včetně nákresů a fotografií znázorňující problém. Aby mohli mechanici zkontrolovat celý nosník, je nezbytné odstrojení potahů a trubkového vedení. Kontrola koroze probíhá pomocí lupy a ta musí být v souladu s dokumentem následně odstraněna. Závěrečná zpráva z inspekce pak musí být předána výrobci.
Od povinného odstraňování koroze by měly být osvobozeny starší typy Cessny 210, které již dříve prošly podobnou nařízenou inspekcí vydanou na konci června letošního roku, která se týkala letounů s více než 4 000 nalétaných hodin, nebo s více než 1 500 nalétanými hodinami v náročných podmínkách.