Začali jsme prvními lety s novou elementárkou. V první vlně bylo zařazeno 7 absolventů teorie, druhá vlna předpokládá zhruba stejný počet příští týden.
Naši oblíbení vlekaři v krátké pauze dané zvláštní mezí povolení v řízeném prostoru, která nám umožňovala létat jen do 1500 stop na QNH, vzpomínali na své nelehké začátky v Blaníku.
Noví kolegové potřebovali i přes obsáhlé předletové přípravy asistenci kolegů, hlavně když vlečná běží, vlekař si klepe na čelo a ty upínací pásy nejdou a nejdou povolit. Už víme, že na letišti nejspíš zhubneme. Chce to jen trpělivost a chuť létat.
Seznamovací lety jsou pro instruktory rozptýlením. Podle osnovy mají celý let řídit a žáček má dělat úkony před vzletem a na úrovni „T“. Instruktoři si tak zopakují ty úkony, žáčci zase přesvědčí ty vzadu, že se vezou jen pro závaží. Nějak jsme se nakonec dohodli, seznamováky proběhly bez problémů.
Občas se do letové směny vloudil některý z pilotů, aby si odlétal své povinné úlohy. Instruktoři dohlíželi na řešení mimořádných případů za letu a na rozdíl od létání s žáky nemuseli vzpomínat, jak ty úkony mají jít za sebou.
Tohle někdy bylo na palubní desce, tak museli řešit otázku, co se to vlastně s letadlem v prostoru děje. Naštěstí si piloti uměli poradit a instruktorům nezbylo nic jiného, než vydržet.
a …
stačilo se podívat ven.
Vidět bylo mnoho zajímavostí. Vládní armádni Airbus byl doma.
Letový den se vydařil a víc, opravdu nestíhám psát. Přeji všem plachtařům: užijte si to, jaro je tady.