Využití vidí firma Urban Aeronautics například v pohodlnějších cestách na nákupy nebo v možnosti rychlé dopravy záchranné služby na místo nehody v případě silného pozemního provozu. Samotný dopravní prostředek by byl letadlem, nikoliv létajícím autem. Firma v budoucnu hodlá získat certifikaci amerického úřadu pro civilní letectví FAA. Doufá, že tato letadla najdou uplatnění i v armádě, ovšem primárně budou určena pro záchranáře. Letadlo však bude sestaveno z jakýchsi modulů, které budou vyměnitelné a podle toho se stroj, nazývaný X-Hawk, bude moci modifikovat i na jiné účely. Třeba pro opraváře elektrického vedení, pro kontroly mostů, civilní policii nebo taxislužbu.
Firma sídlí ve městě Yavne, asi 25 km jižně od Tel Avivu, kde se vyrábějí modely budoucího letadla, je zde zatím ještě rozpracovaný a nefunkční simulátor, a také vedení firmy. V současnosti již konstruktéři předvádějí veřejnosti létající zmenšený model, nazvaný Mula, který však unese náklad 220 kg a vydrží ve vzduchu až 2 hodiny. Letadlo je v podstatě vznášedlo či cosi jako vrtulník, ve vzduchu jej udržují vrtule, ukryté uvnitř a vyfukující proud vzduchu směrem dolů. Pohyb vpřed nebo vzad zajišťují menší vrtule s vodorovnou osou na zádi. Stroj létá tišeji, než vrtulník. Řízený je technologií Fly by Wire, tzn. v podstatě „digitální pilotáží“, kterou dnes používají například letouny Airbus řady 32x a vyšší. Není zatím známo, jaký bude mít tento stroj dostup, spotřebu, dolet, vzletovou hmotnost a další letové parametry. Je však docela dobře možné, že za nějaký čas budeme na dovolenou jezdit ve výšce 100 m nad zemí.