Federální letecký úřad (FAA) vydal příkaz k zachování letové způsobilosti typu Emergency pro letouny Cirrus SF50 Vision Jet. Podle serveru Aero News Network tak úřad reagoval na problémy se systémem varování a ochrany před pádem (SWPS) a elektronickým stabilizačním systémem (ESP). Podle směrnice musí být před dalším letem vyměněny senzory úhlu náběhu za nové, vylepšené.
Cirrus a výrobce senzorů úhlu náběhu Aerosonic se domnívají, že za problémy stojí dva nesprávně zvolené stavěcí šrouby zajišťující potenciometr snímače úhlu náběhu.
Problémy se objevily v období od listopadu 2018 do dubna letošního roku během tří letů, kdy přístroje chybně varovaly před pádovou rychlostí a došlo k nezáměrné aktivaci nouzových systémů. Všem posádkám se podařilo bezpečně přistát.
SWPS a ESP se skládají z výstražného systému pádové rychlosti, zařízení vysílajícím vibrace do řízení (stick shaker) a systémem potlačení řízení (stick pusher).