Pro někoho zážitek, pro jiného láska na celý život. Cirrus je ale především nejbezpečnější a nejmodernější letadlo ve své třídě. Svým vybavením je několik kroků napřed a jeho interiér připomíná spíše luxusní vůz. Jeho cestovní rychlost je až 330 km/h, díky čemuž šetří to nejvzácnější, co máme - náš čas.
Vyzkoušejte Cirrus Life na vlastní kůži a zúčastněte se předváděcího letu v jednom ze tří slovenských měst:
pátek 18. května: Šurany
sobota 19. května: Prievidza
neděle 20.května: Dubnica nad Váhom
Předváděcí let je zpoplatněný částkou 200 Eur, která pokryje náklady na palivo a letištní poplatky. Cena zahrnuje 30 minut letu (block time) se zkušeným pilotem a let je pro maximálně tři osoby na palubě. Držitelé platného pilotního průkazu mohou uplatnit 50% slevu. Svůj předváděcí let si můžete zarezervovat na stránkách organizátora.
V rámci Cirrus G6 Slovakia Demo Tour budou k dispozici tři letouny SR G6 (SR22 a SR22T) v různých barevných provedeních a výbavě. Během půlhodinového letu zjistíte, jak se letadlo Cirrus pilotuje, budou vám poskytnuty podrobné informace o jeho vybavení, letových vlastnostech a údržbě.
Dozvíte se výhody speciálního designu křídla, který chrání před pádem do vývrtky, informace o systému elektronické stability ESP a dalších bezpečnostních prvcích, díky kterým se tento letoun stal nejbezpečnějším ve své kategorii.
Cirrus G6 je tak vymazleny, az je predrazeny. Lehce se dostanete u noveho pres 800.000 USD, a porad jste bez pretlaku, bez radaru (a to zduraznuji) a odmrazovani neni uplne idealni. Otazka je, zda-li levnejsi letadlo neposlouzi uplne stejne a levnejsi penize a provoz. a Garmin 1000 ma dneska kdeco. Dalsi vec je cena pri prodeji, ta taky neni nejlepsi, staci se podivat do inzeratu. Na hobby letani je to drahe, na business letani nedostacujici.
Tohle muze napsat clovek, co s nim prakticky neletal. Komfort, rychlost a bezpeci se neda srovnat s levnejsimi letadly. Je tam G1000 Nxi. Samozrejme pro hobby muzete litat s Corou za 50k, ale do Anglie se vam s ni letet tyden nebude chtit...
za tyhle penize uz celkem bez problemu ojetou C-525 s radarem, perfektnim odmrazovanim, pretlakovanim, hladinou 410, rychlosti 700 km/h a jednopilotni certifikaci. Odveze pohodlne 5 lidi. A taky 2 ks motoru, jen tak mimochodem...
pane kolego, zapomněl jste na servis, pojištění, navigační a přistávací poplatky a nakonec hangár. Mohu z vlastní zkušenosti potvrdit, že vlastnit Cessnu 182 stojí ročně mezi 600-700 tis. při nalétaných 150 hodinách. Piper PA-46 už vyjde na cca 1.100-1.200 při 150 hodinách. Pilatus PC-12 při cca 200 hodinách je 7.500-8.100 tis. podle údržby a King Air 250 vychází na 11.500-12.000 tis. při 180-200 hodinách ročně. To samé si připravte na tu Cessnu 525. Proti tomu je Cirrus hračka. Jde jen o to, jakou hodnotu poskytne za vynaložené peníze Cirrus G6 a např. Cessna 182.
Dobrý den, tour v ČR zatím neplánujeme. Každopádně, pokud by jste měl zájem o předváděcí let na některém z českých letišť, prosím kontaktujte nás (cirrus@cirrus.cz) a určitě nebude problém se domluvit.
U většiny letů, které dělám se SR22T G3 (má to stejný motor jako 22T G6), rychlost kolem hladiny 100 je cca 170 KTAS.
Příklad zde - v grafu se dá zvolit ukazatel rychlosti (a mnoha dalších věcí):http://cirrusreports.com/flights/OKART/E2/1016893
Koukal jsem i na další lety a většinou to vychází podobně. Nejvýš jsem byl ve FL240 (limit SR22T je FL250), tam to letělo kolem 200 KTAS, mé absolutní maximum po zahájení klesání z FL240 bylo asi 225KTAS.
22 bez turba (G5, opět stejný motor jako G6 bez turba) létám méně, záznam z FL 70 mi ukazuje kolem 165 KTAS. Přelet z LKPR do LKLT ve 2000 ft byl kolem 150 KTAS.