Přitahovala pozornost coby jediný dolnoplošník s pístovým motorem nesoucí jméno Cessna, nikdy si však nevydobyla postavení jako její starší hornoplošné sestry či velice podobné stroje konkurenčního Cirrusu. Letoun Cessna TTx, přebudovaný ze stavenice Lancair ES na plnohodnotný letoun ještě společností Columbia, tak po čtrnácti letech zmizel z nabídky letadel k prodeji. Informaci přinesl server Flyingmag.com.
Ačkoliv se Textron, do jehož portfolia Cessna spadá, ke stažení typu TTx zatím oficiálně nevyjádřil, počty prodejů hovoří jasně. Podle statistik Asociace výrobců ve všeobecném letectví (GAMA) se v roce 2016 prodalo 31 Cessen TTx, Cessen 172 se prodala stovka a Cessen 182 se prodalo 50. A již zmíněný "blízký konkurent" Cirrus prodal dokonce 317 letadel (součet za typy SR20, SR22 a SR22T).
Cessna TTx vznikla jako certifikovaná varianta stavebnice Lancair ES v roce 2004, tehdy ještě pod označením tehdejšího výrobce Columbia. Už Columbii 300 poháněl motor Continental o výkonu 310 koní. Novější verze Columbia 350 (později také jako Cessna 350 Corvalis) dostala do výbavy glass-kokpit Garmin G1000. Konečně, Columbia 400 s přeplňovaným motorem, později rovněž upgradovanou avionikou či třeba systémem FIKI ve výbavě byla po převzetí Cessnou v roce 2009 dále nabízena jako Cessna TTx.
Před stažením z nabídky se cena za novou Cessnu TTx pohybovala kolem 715 000 dolarů, tedy zhruba 14 668 000 korun.