Podle očekávání se pařížský aerosalon nesl ve znamení velkého úspěchu Boeingu a jeho řady MAX, hlavně pak v podobě novinky – 737 MAX 10. V každoročním souboji amerického a evropského výrobce tak oproti loňskému Farnborough drtivě zvítězil Boeing.
Z celkem 1,049 objednávek a dalších 175 opcí jich po minulém týdnu připadá na Boeing celkem 766 na úkor druhého Airbusu s 331 objednávkou. Letošnímu ročníku oproti minulým dominovaly hlavně menší „narrow-body/single-aisle“ letouny, které tvořily 1,021 objednávek, tedy 83 % celkového počtu objednaných letounů. V této kategorii drtivě zvítězila novinka Boeingu - 737 MAX 10 doprovázená již dříve představenou 737 MAX 8. Velká část zákazníků přitom během aerosalonu často měnila své dřívější objednávky řady MAX právě za nejnovější přírůstek do rodiny vylepšených 737. Nejvíce takových letounů, 125 strojů MAX 8, si objednal „jeden z velkých dopravců", který však nechtěl být jmenován. 100 strojů MAX 10 poputuje i za aerolinkami United Airlines, které se rozhodly právě pro záměnu původně plánovaných MAX 8 za větší MAX 10.
Prezentace Boeingu 737 MAX 10 / youtube/Boeing
Oproti tomu Airbus těžil hlavně z nákupu leasingové společnosti GECAS, která si objednala stovku A320neo. V celkovém součtu prodaných strojů si evropský výrobce připsal méně než polovinu toho co jeho zámořský konkurent, a oproti loňskému roku tak zazanemenal 15% propad. Nutno ovšem dodat, že díky loňským rekordním objednávkám na tehdy představenou řadou Neo je trh vhodný pro dané letouny již poměrně značně saturován a nyní tak lze očekávat právě spíše menší propad vylepšených řad A319, A320 a A321.
Úspěch zaznamenali i výrobci regionálních letounů – kanadský Bombardier a brazilský Embraer. Úspěšnější byl s 64 objednávkami na letouny série Q400 severoamerický výrobce, ten z opačné části světadílu získal 40 zakázek na svůj E-Jet E2. Nejvíce z 64,9 miliard dolarů, tedy téměř dvojnásobku oproti minulému ročníku ve Farnborough, utratily již tradičně asijské společnosti následované aerolinkami z blízkého východu.