Na letišti v Everettu v americkém Seattlu byla před pár dny slavnostně předvedena prodloužená verze nejnovějšího typu z rodiny letadel Boeing - B787-9 Dreamliner. O šest metrů delší trup není jediným rozdílem oproti verzi B787-8, která je zatím jako jediná v komerčním provozu a veřejnost ji zná převážně pod prostým označením B787. Nová verze má také motory o vyšším výkonu, větší maximální vzletovou hmotnost a také zvýšený dolet, a to o 500 kilometrů.
Foto Boeing
Stejně jako u jeho předchůdce, tvoří valnou část prodlouženého Dreamlineru kompozitní uhlíkové materiály namísto tradičních kovů. První testovací let by měl stroj absolvovat ještě do konce tohoto léta. Do flotily by jej měla zařadit jako první aerolinka společnost Air New Zealand na jaře roku 2014.
Srovnání Dreamlinerů verzí 787-8 a 787-9
Boeing 787-8 |
versus |
Boeing 787-9 |
56,7 m |
délka |
62,8 m |
60,0 m |
rozpětí |
60,0 m |
347 m2 |
plocha křídla |
347 m2 |
16,9 m |
výška |
16,9 m |
2 x Rolls-Royce Trent 1000 |
motory |
2 x Rolls-Royce Trent 1000 |
2 x 285 kN |
výkon motorů |
2 x 316 kN |
228 000 kg |
MTOW |
248 000 kg |
15 200 km |
dolet |
15 700 km |
242 cestujících |
kapacita |
280 cestujících |