Americký výrobce letecké elektroniky Garmin představil tento týden hned sedm nových produktů pro letadla kategorie LSA a experimentální stroje. Všechny produkty jsou zamýšleny jako rozšíření systému G3X EFIS, který je přímo určen jako levný a lehký "glass cockpit" pro LSA stroje.
Garmin G3X
Nový systém ADAHRS (Air Data/Attitude/Heading Reference System) pojmenovaný GSU 25 a systém EIS (Engine Indication System) umožní výrazné snížení ceny kompletu G3X. Ostatní volitelné části systému jako integrovaný autopilot, snímač úhlu náběhu nebo přijímač ADS-B dokáží vylepšit schopnosti vašeho letadla, ať už jde o tovární, nebo doma postavený stroj.
K dvouosému autopilotu lze pořídit nový ovládací panel do kokpitu, který umožňuje ovládání autopilota i při poruše hlavního displeje G3X. Jelikož se v kategorii malých letadel bojuje o každý kilogram váhy, vyrobil Garmin i nová serva, která váží 600 gramů a jsou tak o 40 % lehčí než serva jiných výrobců určená pro kategorii LSA a Experimental.
Servo s panelem ovládání autopilota
Výše zmíněný EIS určený k monitorování motoru dostane vylepšený modul GEA 24, který je plně kompatibilní s nejběžnějšími leteckými motory včetně Rotaxu 912iS. ADS-B modul GDL 39R kombinuje zdvojený ADS-B přijímač s GPS a umožňuje tak posádce získávat informace o okolním provozu.
Jako hlavní přednost celého systému G3X Garmin vidí modulární konstrukci. Je tedy na každém majiteli letadla, jakými schopnostmi chce svůj stroj vylepšit. Pokud uvažujete o nákupu nové avioniky od Garminu, tak není třeba spěchat. První produkty z nové řady budou dostupné až v květnu letošního roku.