1. září - aktualizace
Představenstvo Boeingu včera formálně potvrdilo výměnu motorů na letounech B737NG. Nové pohonné jednotky CFM Leap-X mají spálit o 4 % méně paliva než největší konkurent „sedmtřisedmičky" A320neo. Boeing předpokládá, že dodávku letounů s novými motory zahájí v roce 2017.
Přestrojený letoun ponese název B737 Max. Nabízen bude ve třech variantách - Max 7, Max 8 a Max 9. Firma ve svém prohlášení uvedla, že již má přislíbené objednávky na 496 těchto strojů od pěti leteckých společností.
26. července - původní zpráva
Boeing se rozhodl pro změnu motorů na typech 737 Next Generation, tedy na verzích 737-600, 700, 800 a 900. Stávající motory CFM56-7B by měly nahradit pohonné jednotky CFM Leap-X. Americký letecký výrobce tím reaguje na tlak konkurence. Airbus se svým novým modelem A320neo na světovém trhu sklízí úspěchy a v tradičním konkurenčním souboji má nad Boeingem navrch.
Foto CFM International
American Airlines minulou středu potvrdily objednávku na 100 strojů nové varianty 737 s motory Leap-X. Kromě toho si ale tyto aerolinky objednaly dalších 260 letounů u Airbusu, z čehož je polovina právě A320neo. Druhou polovinu tvoří klasické A320. American Airlines chtějí nákupem celkem 360 strojů renovovat svůj letecký park, nové letouny nahradí například zastaralé letouny MD80, kterých společnost vlastní 271.
Rostoucí pozice Airbusu byla patrná také na pařížském Aerosalonu. Malajská společnost Air Asia zde s Airbusem například uzavřela rekordní zakázku na 200 letounů A320neo. Celkem obdržel Airbus objednávku na 585 letounů A320neo s příslibem na dalších 85. Boeing oproti tomu získal kontrakt na 67 strojů 737NG s memorandem na 24 dalších. Pozici Boeingu nevylepšila ani bilance prodeje Dreamlinerů, oproti 17 prodaným Airbusům A380 se jich prodaly pouhé tři kusy.