"Zájem o naše produkty se zvyšuje. Vyššímu tempu prodeje ale brání nedostatek výrobních kapacit. Proto jsem koupili dvě haly, kam chceme po nezbytných rekonstrukcích umístit část výroby," uvedl Růžička, generální ředitel Evektoru. Zákazníci nyní musejí čekat na svůj objednaný letoun i tři měsíce. "Zvýšení produkce takřka o dvojnásobek za poslední dva roky s sebou nese řadu obtíží, které musíme řešit za pochodu," dodal.
Drtivá většina strojů z kunovického Evektoru míří na trhy v zahraničí, především do zámoří. Prodej zde navíc poroste, protože letoun SportStar jako první na světě získal osvědčení letové způsobilosti v americké národní kategorii Ligt Sport Aircraft. Osvědčení pro tuto perspektivní kategorii již mají i jiní čeští výrobci. Podle časopisu Týden jsou tuzemské firmy lídry této kategorie, jejich tržní podíl v USA byl od dubna 2005 do dubna 2006 asi 41 procent.
Společnost Evektor zaměstnává zhruba 400 lidí a její roční obrat se pohybuje kolem 400 milionů korun. Dosud firma vyrobila přes 600 letadel, především strojů řady SportStar a Eurostar. Evektor navíc provádí letové zkoušky čtyřmístného stroje Cobra. Pokud letoun úspěšně projde procesem certifikace, mohl by k zákazníkům zamířit již v příštím roce. Firma očekává, že by jich mohla ročně prodat asi 100. Po několikaletém vývoji Evektor zahájil práce na prototypu dopravního stroje EV-55 s kapacitou 14 míst.