Americký Federální úřad pro letectví vydal nový příkaz k zachování letové způsobilosti pro letouny typu Boeing 737-100, -200, -300, -400 a -500. Jeho předmětem je instalace dvou nových světelných kontrolek pro dvě různá varování, která dosud indikuje stejná zvuková výstraha. FAA vydává tento příkaz v návaznosti na nehodu Boeingu 737-300 ze srpna 2005, kde se chybná interpretace této zvukové výstrahy ukázala jako osudná.
Nový příkaz AD-2011-03-14 nařizuje během následujících tří let dodatečnou instalaci dvou světelných kontrolek na palubní desku zmíněných typů. Zatímco jedna bude značit cabin altitude warning, tedy varování při poklesu tlaku v kabině, druhá se týká takeoff configuration warning - nesprávné vzletové konfigurace. Obě výstrahy doprovází stejný zvuk.
14. srpna 2005 došlo na palubě letu Helios 522 k poklesu tlaku v kabině za zvukové výstrahy, kterou piloti identifikovali jako vadnou indikaci chyby vzletové konfigurace. Zatímco posádce a všem cestujícím pomalu docházel kyslík, letoun stoupal a letěl dál podle nastavení autopilota. Kolem posledního bodu zadaného v počítači udělal Boeing 737 několik okruhů, když letounu došlo palivo a zřítilo se nedaleko Atén. V době pádu již nebyl nikdo na palubě při vědomí. Stroj měl po přistání v Aténách dále namířeno do Prahy.