Piloti starší 60 let tvoří v USA pouze 14,7% všech licencovaných pilotů, ale jsou odpovědní za 23,6% všech nehod. Skupina letců starších 50 let představuje 36,8% pilotů, přičemž na ni připadá 55,8% všech nehod.
Protože se průměrný věk pilota v USA (dnes je na 47 letech) zvyšuje (v roce 1995 byl na 43 letech), nabývají závěry studie na důležitosti. Současně se zveřejněním studie vzplála diskuze o požadavcích kladených zákonem na sportovní letce.
Současný stav umožňuje starším pilotům létat díky zjednodušeným lékařským požadavkům - pro vyhovění kritériím stačí vykázat lékařské osvědčení pro řidiče automobilu.
Nová legislativa toto ruší a zavádí nové, přísnější podmínky pro lékařské prohlídky. Hlavní lékař FAA Jon Jordan obhajuje novou legislativu slovy: ,,(nová pravidla) jsou rozšířením filosofie odpovědnosti člověka za vlastní zdraví a bezpečnost." Prezident Asociace vlastníků letadel a pilotů (AOPA) Phil Boyer mu oponuje: ,,Historie nepamatuje, že by nějaká lékařská vyšetření vytvořila bezpečnější (letové) prostředí." Asociace AOPA již také úřadu FAA zaslala petici požadující návrat k původnímu stavu.
Popravdě, mnoho lidí zastává názor, že s přibývajícími léty přichází nadhled a zkušenost, které jsou důležitější, než zpomalené reakce spojované se starším věkem.