Hlavní doménou nového stroje má být to, že je plně vybaven pro lety v režimu IFR. Kokpit je vybaven systémem G3X od Garminu, může tak létat ve dne i v noci. S motorem Rotax 912isC3 o výkonu 100 koní slibuje svým majitelům až o 60 % menší emise CO2 než konkurence, dolet až 1 760 km a maximální cestovní rychlost 217 km/h. Nízká spotřeba 15 l/h slibuje výdrž ve vzduchu až 9,5 hodiny, S nastavitelnou vrtulí, záchranným padákem a možností simulace zatažení podvozku se tak jednoduše může stát ideálním letadlem pro všechny druhy výcviků.
„Certifikace FAA je dalším velkým milníkem pro náš tým, uvedl managing director Tecnamu Giovanni Pascale Langer. Firma míří převážně na americké školy, díky certifikaci od EASA ale stroj může létat prakticky kdekoliv.
Letoun byl poprvé představen na veletrhu AERO Friedrichshafen 2022, plnou certifikaci tak získal dva roky po svém oznámení. Na trh přinesl nové křídlo se zůženým půdorysem a laminárním prouděním (více o letadlu v našem článku zde).
Promo video P-Mentor (Zdroj: YouTube | Tecnam Aircraft)
Zdroj článku: FLYING