O krok blíž k rozvoji. Letiště Praha podepsalo smlouvu na projekční práce pro rozšíření terminálových kapacit

04.05.2024

Letiště Praha podepsalo smlouvu, která přibližuje realizační plány dalšího rozvoje. Dokument se týká zejména projekčních příprav se záměrem rozšíření terminálové kapacity.

Terminál 2 Letiště Václava Havla se brzy zvětší
Terminál 2 Letiště Václava Havla se brzy zvětší (Zdroj: Letiště Praha)

Letiště Praha podpisem smluv činí další kroky z dlouhodobé koncepce a strategie rozvoje, kterou v loňském roce schválilo Ministerstvo financí České republiky. Díky rozvoji a rozšíření terminálů dojde k navýšení udržitelné kapacity na 21,2 milionů cestujících a zdvojnásobení špičkové hodinové kapacity.  

„S ohledem na očekávaný nárůst výkonů letiště se v nejbližších letech budeme snažit navýšit kapacity letiště cestou nových technologií a úpravou procesů. Nicméně jediným řešením ve střednědobém horizontu je prostorové rozšíření terminálových kapacit, které je pro pražské letiště zásadní i v dlouhodobé perspektivě. Dojde tak především ke zvýšení komfortu pro cestující a také k optimalizaci provozu pro bázované dopravce. Rozšíření kapacity Terminálu 2 také zajistí multifunkční provoz a flexibilitu v obou režimech schengenského prostoru i mimo něj,“ říká Jiří Kraus, místopředseda představenstva Letiště Praha. 

Smlouva se sdružením projektantů se týká zejména projekční přípravy a souvisejících prací spojených se záměrem rozšíření terminálové kapacity Letiště Praha. Vedoucím účastníkem sdružení dodavatele je firma Valbek, dalšími účastníky jsou CMC architects, ra15 a D3A. Firma Valbek je projekční kancelář, která má téměř 35letou tradici v projektování liniových staveb. Samotné zahájení realizace tohoto záměru se předpokládá na rok 2029, dokončení pak v roce 2033.

„Jsme velmi rádi, že se můžeme podílet na tak velkém kroku, jako je rozšíření terminálových kapacit na Letišti Václava Havla Praha. Těší nás, že můžeme své dlouholeté zkušenosti v přípravě strategických staveb naší republiky (například dálnice, vysokorychlostní železnice, mosty, tunely nebo logistická centra a průmyslové stavby), promítnout právě do jednoho z milníků budoucího rozvoje pražského letiště. Naším subdodavatelem je mimo jiné nadnárodní společnost ARUP, která přináší do projektu mezinárodní přesah. Mají více než 50 let zkušeností v oblasti projektového plánování letišť, a to například z letiště v Atlantě, Pekingu nebo v Londýně. V této oblasti se zaměřují zejména na optimální nastavení celého průchodu cestujícího letištěm,” říká Lukáš Hruboň, ředitel a předseda představenstva společnosti VALBEK-EU.

Mohlo by vás zajímat

Marek Baloun

Dlouholetý sportovní novinář a bývalý šéfredaktor aerowebu. Také letecký nadšenec, který před vypuknutím pandemie Covid-19 chvíli pracoval i na Letišti Václava Havla. Absolvent mediálních studií na Metropolitní univerzitě Praha a celoživotní skaut.



Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

Přidat komentář