AVIC AG-600 zkompletoval sadu testů zaměřenou na únavu přetlakované části trupu, tím se dostal o krok blíž plánované certifikaci, která má proběhnout v následujících letech. Během pěti měsíčních testů bylo vykonáno přibližně 18 000 přetlakových cyklů.
AVIC (Aviation Industry Corporation of China) vydal na sociálních sítích vyjádření: „Jako obojživelné letadlo musí AG-600 splnit jak aerodynamické, tak i hydrodynamické požadavky, Struktura jeho přetlakovaného trupu je odlišná od struktur konvenčních komerčních letadel, a proto byly přidána dodatečná analýza přetlakované kabiny."
Kunlong je poháněn čtyřmi turbovrtulovými motory Dongan WJ-6 a jeho maximální vzletová hmotnost je 60 t.
AVIC přišel s vývojem nového obojživelného letadla přibližně v roce 2009. Samotný prototyp se začal vyrábět v srpnu roku 2014. Letadlo pak bylo představeno 23. července 2016. Kunlong poprvé vzlétl 24. prosince 2017 z letiště Ču-Chaj, na moře pak poprvé dosedl v červenci 2020. V této době měl výrobce zajištěné objednávky na 17 letadel. AG600 je víceúčelové letadlo, které by mělo být schopno hašení požárů, pátrání na moři a plnění ostatních požadavků zákazníků.