Výrobní vada motorů Continental uzemnila část flotily Cirrus SR22/T

13.02.2023 3 příspěvky

Výrobní vada motorů Continental uzemnila část flotily Cirrus SR22/T
Výrobní vada motorů Continental uzemnila část flotily Cirrus SR22/T (Zdroj: Aeroweb.cz)

Výrobce leteckých motorů Continental doporučil svým zákazníkům, aby omezili provoz letadel poháněných některými z jeho motorů. Jde o modely Continental 360, 470, 520 a 550, vyrobené v období od 1. června 2021 do 7. února 2023. Důvodem je podezření, že by tyto motory mohly obsahovat zatím blíže nespecifikovanou výrobní vadu.

Informace Cirrus Continental uzemnění sr22 sr22t
Informace společnosti Continental s doporučením ke kontrole  / Foto: Twitter The Flying Reporter

U motorů, které mají za sebou méně než 200 hodin provozu, doporučuje výrobce omezit provoz na maximálně následujících pět hodin, které se mají využít pouze na nezbytné přelety do servisů. Motory, které za sebou mají více než 200 hodin provozu, se mohou nadále používat bez omezení. Doporučení se týká i motorů, u nichž se v tomto období měnila kliková hřídel.

V reakci na doporučení firmy Continental ve středu 8. února uzemnil výrobce letounů Cirrus všechna svá letadla SR22 a SR22T, která získala letovou způsobilost ve výše zmíněném časovém rozmezí. Jde však pouze o letouny provozované přímo výrobcem, stroje ostatních provozovatelů zatím zůstávají v provozu. Stejně tak zůstávají v provozu všechny Cirrusy SR22 a SR22T, které získaly letovou způsobilost před 1. červnem 2021 a po 7. únoru 2023 a všechny Cirrusy SR20.

Informace Cirrus Continental uzemnění sr22 sr22t
Informace provozovatelům o preventivním uzemnění některých strojů / Foto: Twitter The Flying Reporter

Počet uzemněných letadel výrobce neupřesnil, ale podle serveru Flightglobal by se mohlo jednat přibližně o 700 strojů.

Prozatím nebyl vydán žádný oficiální dokument a jde tedy pouze o doporučení, nicméně Continental již připravuje servisní bulletin. Ten by měl blíže specifikovat podstatu problému a také konkrétní řady výrobních čísel motorů, kterých se tento problém týká.

Informace Cirrus Continental uzemnění sr22 sr22t
Cirrus SR22T / Foto: CirrusAircraft.com

Mohlo by vás zajímat


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

upřesnění informace

13.02.2023 v 19:53 Dob.

Je to spíš preventivní opatření Continentalu (STATEMENT), oficiální AD se připravuje, zatím není vydáno, pak musí zareagovat CAMO / CAO. Týká se všech motorů Continental, nejen Cirrusu. Letadel je daleko mene, mnoho z nich má víc než 200 motohodin (hobbs). Díky povinnosti odebírání vzorky oleje každých 50h, se předpokádá, že se v oleji nic nenašlo (ani ve filtru), a proto můžou létat.

Odpovědět

RE: upřesnění informace

15.02.2023 v 20:31 Chroboslav Dobrák

Děkujeme za upřesnění.

Odpovědět

nepřesná SR20

13.02.2023 v 19:56 Dob.

SR20 se to netýká!!!! Mají SR20 G6 mají Lycoming a G3 s Conti se nedělájí už dlouho!!!

Odpovědět

Přidat komentář