Výrobce leteckých motorů Continental doporučil svým zákazníkům, aby omezili provoz letadel poháněných některými z jeho motorů. Jde o modely Continental 360, 470, 520 a 550, vyrobené v období od 1. června 2021 do 7. února 2023. Důvodem je podezření, že by tyto motory mohly obsahovat zatím blíže nespecifikovanou výrobní vadu.
U motorů, které mají za sebou méně než 200 hodin provozu, doporučuje výrobce omezit provoz na maximálně následujících pět hodin, které se mají využít pouze na nezbytné přelety do servisů. Motory, které za sebou mají více než 200 hodin provozu, se mohou nadále používat bez omezení. Doporučení se týká i motorů, u nichž se v tomto období měnila kliková hřídel.
V reakci na doporučení firmy Continental ve středu 8. února uzemnil výrobce letounů Cirrus všechna svá letadla SR22 a SR22T, která získala letovou způsobilost ve výše zmíněném časovém rozmezí. Jde však pouze o letouny provozované přímo výrobcem, stroje ostatních provozovatelů zatím zůstávají v provozu. Stejně tak zůstávají v provozu všechny Cirrusy SR22 a SR22T, které získaly letovou způsobilost před 1. červnem 2021 a po 7. únoru 2023 a všechny Cirrusy SR20.
Počet uzemněných letadel výrobce neupřesnil, ale podle serveru Flightglobal by se mohlo jednat přibližně o 700 strojů.
Prozatím nebyl vydán žádný oficiální dokument a jde tedy pouze o doporučení, nicméně Continental již připravuje servisní bulletin. Ten by měl blíže specifikovat podstatu problému a také konkrétní řady výrobních čísel motorů, kterých se tento problém týká.