NXCub neboli XCub nezvykle vybavený příďovým kolem se dočká certifikace. Ani ne rok po uvedení letounu v kategorii Experimental se jeho výrobce, společnost CubCrafters, rozhodl usilovat o typové osvědčení Federálního leteckého úřadu (FAA). Rozhodl prý zájem ze strany pilotů.
O nově představeném NXCubu jsme vás informovali loni v červenci. „Instalace příďového podvozku na letadlo typu Cub jistě mnoho lidí překvapila, ale všeobecná reakce byla pozitivní, zejména mezi třemi sty piloty, kteří si stroj vyzkoušeli v rámci testování,“ uvedl Brad Damm, viceprezident CubCrafters pro prodej a marketing.
Podle výrobce verze s příďovým podvozkem dosahuje ještě lepších výkonů než konvenční provedení. Konstrukce příďového podvozku je řešená pomocí nosníku, který přenáší zatížení na trup. Celou soustavu předního kola a řízení je možné demontovat a letoun přestavět na konstrukci s ostruhovým podvozkem.
CubCrafters očekávají dokončení certifikace FAA počátkem roku 2021.