Prostory TRA GA bude možné zřizovat také pro provoz padáků a rogal

03.03.2020 2 příspěvky

Prostory TRA GA bude možné zřizovat také pro provoz padáků a rogal
Prostory TRA GA bude možné zřizovat také pro provoz padáků a rogal (Zdroj: Aeroweb.cz)

Úřad pro civilní letectví zveřejnil návrh opatření obecné povahy (NOOP) upravující podmínky pro prostory TRA GA. Díky novému dodatku by se měl značně zjednodušit provoz v prostorech třídy C a D také pro padáky a rogala.

OOP zaměřené především na provoz padákových a závěsných kluzáků je navrhováno na podnět Letecké amatérské asociace ČR. Pokud dotčené strany nebudou mít námitek, prostory TRA GA bude možné zřizovat také v okolí významného startoviště padákových a závěsných kluzáků, čímž se usnadní koordinace provozu v přilehlých řízených prostorech.

První prostor TRA GA pro padáky by mohl vzniknout v okolí Velkého Javorníku. Ten se nachází pod koncovou řízenou oblastí TMA II Mezinárodního letiště Leoše Janáčka. Informaci provozu v tomto TRA GA zde poskytne místní stanoviště řízení letového provozu nebo FIC Praha.

Velký Javorník v prostoru TMA Ostrava / Zdroj: aisview.rlp.cz
Velký Javorník v prostoru TMA Ostrava / Zdroj: aisview.rlp.cz

 

Mohlo by vás zajímat


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

Bez rádia do RMZ

04.03.2020 v 15:41 Martin

Bezva, padákové kluzáky bez rádia budou moct vletět do prostoru třídy G s povinností rádiového spojení (RMZ). Jakým způsobem budou ty padáky z toho prostoru sundávat?

Ať do těch prostorů klidně lítaj, ale ať mají rádio jako každý jiný. Vzhledem k tomu, že se do TGA GA může dostat i IFR provoz tak může vzniknout situace kdy z mraku v TRA GA vypadne letadlo ve 250 kt a nabere padáčkáře který si bude pod základnou točit stoupák. Třeba to ale vyřeší kdo ty padáčkáře "sundá" po deaktivaci TRA GA...

Vůbec pěkná je kapitola 5, kde se říká, že tyto TRA GA nebudou mít publikovanou frekvenci. Takže vznikne RMZ bez frekvence? Na které frekvenci pak má GA provoz v prostoru RMZ být?

PS: TRA GA je prostor třídy G - minima tudíž pouze vně mraků. Je to RMZ tedy je v něm IFR provoz povolen. Maximální povolená indikovaná rychlost je 250 kt. To nedává IFR provozu čas na vyhnutí a půjde tam tedy o život.

Odpovědět

RE: Bez rádia do RMZ

06.03.2020 v 15:43 Karel

RMZ jsou stávající TRAGA zřízená pro potřeby provozu na VFR letišťích. TRAGA pro padáčkáře nebudou RMZ.

Odpovědět

Přidat komentář