Dnes je 19. června 2019

4:52 21:15

Karlovarský kraj chce zavést zakázaný prostor nad Karlovými Vary

10. 6. 2019 10 příspěvků

Nad lázeňským městem Karlovy Vary by mohla v budoucnu vzniknout bezletová zóna. Alespoň o to bude usilovat Karlovarský kraj, který tak chce reagovat na rostoucí provoz na letišti a také na plán letecké školy F AIR vybudovat na letišti pobočku, o čemž jsme psali na konci března. O záměru kraje dnes informovala ČTK.

Zda bude zakázaný prostor vyhlášen či jakou bude mít podobu, není zatím jasné. Kraji by mohli s návrhem bezletové zóny pomoci představitelé Fakulty dopravní z Českého vysokého učení technického (ČVUT), s kterými také probíhají jednání o zřízení pobočky školy ve Varech.

Karlovy Vary po vzletu z dráhy 29
Karlovy Vary po vzletu z dráhy 29

Ve vzdušném prostoru České republiky se nachází hned několik zakázaných prostorů, například nad Pražským hradem či jadernými elektrárnami.

Mohlo by vás zajímat

Témata

Letiště


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

Lázeňský zakázány prostor

10. 6. 2019 v 22:54 Michal

Zajímavé. Jaký bude důvod k případnému zřízení takového prostoru? Lázně Karlovy Vary mají snad jiné parametry než lázně Luhačovice? Rok 2012, změny ve vzdušném prostoru ČR, článek Aeroweb: “Další změny se týkají zákazaných prostorů Polička a Luhačovice. Zatímco prostor LK P7 Polička má být zmenšen, neboť jeho současná velikost převyšuje požadavky uživatele, Poličských strojíren, prostor LK P3 Luhačovice má být zrušen úplně. Podle ÚCL nemá lázeňský prostor zákonný nárok na zákaz letů v oblasti. Podnik Lázně Luhačovice má nyní možnost proti návrhu podat své námitky.” Prostor Luhačovice byl zrušen.

Odpovědět

Hospoda na mýtince

11. 6. 2019 v 10:35 Tomas

Bezletová zóna u letiště? No jo, postavil si hospodu a chodili mu tam lidi... Tak nevím, jestli Smoljak&Svěrák český charakter tak dobře odpozorovali, nebo ho dokonce formovali. Chápu protihlukové postupy, ty jsou normální, ale bezletovou zónu asi inspirovaly reportáže z Iráku.

Odpovědět

Chcu byt fajnovi jak v Prahe

12. 6. 2019 v 13:04 Martin

No ja ten dovod vidim skor rovnako ako v Prahe, kde je obmedzeny priestor nad celou Prahou aby sa tam nepremavali samozvani turisti, inak by tam bolo asi velmi rusno, pretoze nad Prahou by si rad zalietal kazdy. Lenze Karlovy vary nie su Praha, len chcu byt doleziti a pripadne zarobit na povoleniach.

Odpovědět

RE: Chcu byt fajnovi jak v Prahe

12. 6. 2019 v 15:03 Vojta

A proč by si nad Prahou nemohli zalétat samozvaní turisti? Spíš se argumentuje nepřítomností vhodných ploch v případě vysazení motoru, proto samozvaný turista s dvoumotorovým letadlem si nad Prahou zelétá :-)

Odpovědět

RE: RE: Chcu byt fajnovi jak v Prahe

12. 6. 2019 v 17:24 Tomas

Nic není dogma. při IFRu na Ruzyň nebo ZFR do Letňan se nad Prahu dostanete i v C172. V Brně taky nejsou plochy pro případné přistání a řídící vás mohou nechat chvíli vyčkávat nad Bravem.

Odpovědět

RE: RE: RE: Chcu byt fajnovi jak v Prahe

17. 6. 2019 v 15:35 Martin

Ano, IFR je automaticka vynimka, rovnako aj pristatie v Letnanoch na VFR, lenze to by ste jednak museli deklarovat vopred (pred alebo v momente narusenia obmedzenej zony) a ked uz to tomu letisku oznamite, tak sa asi budu velmi divit, preco nad Prahou poletujete este dalsiu pol hodinu pred tym, nez pristanete.

Netvrdim ze sa to neda, napadlo ma presne to iste, ale ako by to realne perbiehalo v praxi som zatial nezistoval :) Mozno ma niekto skusenosti o ktore sa podeli.

Odpovědět

Nekompetentní politici.

15. 6. 2019 v 16:52 Jan Zíma

Je namístě diskutovat o tom, kam až má jít politika v komunálu. Kdy lidé ve funkcích, kteří věci nerozumí, chtějí mluvit do věcí, ve kterých má pravomoci pouze stát. (A je to tak dobře.) Podobné snažení můžeme vidět v Praze, kde se radnice snaží omezovat, zakazovat, dodaňovat a  pronásledovat majitele Kol, elektrokol a koloběžek způsoby, které jsou slušně řečeno - obyčejnou šikanou. Ignorují přitom fakt, že provoz těchto dopravních prostředků regulují zákony a hlavně vyhláška o silničním provozu.

Karlovarští radní jdou ještě kousek dál a chtějí zakázat letadla ve vzduchu. Co na tom, že jejich provoz a ICAO mapy reguluje svrchovaně stát. Je jen málo horších příkladů nekompetentnosti a hlouposti, jako je tento.

 

Tamní voliči musí být úplně slepí.

Odpovědět

RE: Nekompetentní politici.

15. 6. 2019 v 18:54 RR

Pane Zimo, měl byste si jít zaběhat, než napíšete tak záštiplný a demagogický příspěvek, v němž obviňujete kde koho z nekompetentnosti, hlouposti a ignorace. Mně osobně nepřipadá snaha Karlovarského kraje nijak škodlivá ani hloupá. Politika je prostě soupeření a vyvažování různých zájmů a to přesně se snad tady děje. Krajští politici (komunální jsou ještě jiní, ale to zřejmě nevíte, i když ignoranty nazýváte kde koho) se tady výjimečně zastávají svých voličů, kteří prostě mají strach, že jejich zájmy budou ohroženy zájmy podnikatelů. Nevidím, že by nějak překračovali kompetence, nikdo na kraji Vám do ICAO mapy nic nekreslí, pouze legální cestou uplatňují zájem svých voličů. Kdo chce tento princip zpochybňovat, vede nás dle mého názoru do ještě větších sraček, než v jakých jsme. Nebydlím v Karlovarském kraji a sám jsem provozovatel, takže bych měl být asi taky spravědlivě rozhořčen, co si to plebs dovoluje šahat na moje práva vrčet jim nad hlavou a měl bych se zbaběle dovolávat státního úřadu, aby mi je ochránil proti “nekompetentním” (=majícím jiné zájmy, než já, tedy zřejmě špatné až hloupé zájmy). Ale kupodivu nejsem. Normálně lidsky chápu obavu lidí, co tam bydlí. Chápu, že se jich chce zastat kraj (a skoro se divím, že chce). A připadá mi, že když se bude bavit státní úřad s krajským úředníkem, bude výsledek určitě racionálnější, než když se bude bavit s naštvaným davem obávajících se místních. Takže mi přijde, že Váš návrh nepouštět do toho kraj (nebo město) je dost špatné řešení.

Odpovědět

Nic není černobílé....-

15. 6. 2019 v 23:09 Ivo

Každá mince má dvě strany - letiště Karlovy Vary existuje desítky let, když v době boomu ruské " turistiky" na něm přisrávalo  i několik dopravních letadel denně, tak to zastupitelům nevadilo. Teď ale letiště prodělává a ani provoz letecké školy ten výpadek příjmů nenahradí.

Je třeba se také podívat na to, kdo se tam cvičí - převážně studenti z Číny. Jaký to má přínos - kromě vlastní letecké školy? Je to podobné jako v Hradci Králové, kde jsou neustálé problémy s hlukem při provozu vrtulníků - kdo se tam cvičí - Afghánci. Jaký to má přínos pro město, kraj apod?

Zastupitelé  jsou pod tlakem voličů a je obtížné najít přijatelný kompromis.

A jsem zvědav, jak zastupitelé v Českých Budějovicích zdůvodní svým voličům ty vyhozené stovky milionů na nesmyslný projekt mezinárodního letiště. Nakonec budou rádi, když se tam usídlí nějaká letecká škola

Odpovědět

zákaz letů nad KV

16. 6. 2019 v 23:18 Richard

Tak předně jsou Karlovy Vary v CTR letiště, takže se tam jen tak zbůhdarma stejně poflakovat nemůžete. Přinejmenším v provozní době potřebujete povolení z věže ke vstupu do CTR. A Karlovajský kraj jako zřizovatel letiště nejspíš může ovlivnit i činnost ŘLP. Takže si myslím, že nějakým interním pokynem, nepovolovat lety nad městem, by se to asi stejně omezit dalo. Mimo provozní dobu to stačí dát do AIPu, tak jako na mnoha letištích je uvedeno nelétat kvůli hlukovým limitům nad obcemi v provozní zóně, i okruhy se tomu přizpůsobují. Jinak mi to přijde trochu schyzofrenní a pokrytecké od kraje, pustí si tam školy a pak mu vadí, že se tam budou brousit okruhy.

Odpovědět

Přidat komentář