Stopy po hledaném B777 nepřinesl ani nález nýtovaného kusu plechu

24.04.2014

Stopy po hledaném B777 nepřinesl ani nález nýtovaného kusu plechu
Stopy po hledaném B777 nepřinesl ani nález nýtovaného kusu plechu (Zdroj: Aeroweb.cz)

Již měsíc a půl trvající pátraní po zmizelém Boeingu 777 malajsijských aerolinií stále nepřineslo jediný relevantní objev, který by nastínil možný osud 239 cestujících letu MH370. Poslední naděje vkládali vyšetřovatelé do kusu plechu nalezeného včera na pobřeží západní Austrálie. Ani ten však podle nejnovějších informací ze stroje registrace 9M-MRO nepochází.

Do oblasti jižního Indického oceánu západaně od australského pobřeží přivedl pátrací týmy výpočet možné trajektorie letu již bezmála před měsícem. V této oblasti se zprvu podařilo určit několik míst, kde lodě zaznamenaly příjem nouzového signálu na stejné frekvenci, na které vysílají letové zapisovače. Speciálně vybavená ponorka však dosud ani v jednom případě nenašla žádný zdroj vysílání, který by pocházel z letadla. Zástupci mezinárodního týmu vyšetřovatelů navíc dodávají, že zdrojem vysílání na hledané frekvenci mohou být například i někteří podmořští živočichové.


Plánovaná oblast hledání pro 24. dubna (kliknout pro zvětšení) / Foto JACC

Poměrně velký zájem tak upoutal včerejší nález kovové nýtované části, který zajistila australská policie na pobřeží asi 10 kilometrů východně od Augusty, jehož fotografie okamžitě odeslala vyšetřovatelům. "Po detailním prozkoumání fotografií nalezného kusu můžeme s jistotou říci, že nemá žádnou souvislost s pátráním po letu MH370," uvedlo však dnes koordinační středisko pátracích akcí JACC, které zaštiťuje právě asutralská vláda.

Boeing 777 společnosti Malaysian Airlines zmizel 8. března asi 40 minut po vzletu z letiště v Kuala Lumpur na cestě do Pekingu. Přesné vystopování jeho další trajektorie znemožnilo především vypnutí odpovídače i reportovacího systému ACARS, které mohlo být podle někerých vyšetřovacích verzí i úmyslné. Další směřování letadla proto určily až výpočty stanovené na základě nepravidelných kontaktů některých letadlových systémů s družicí Immarsat s využitím dopplerova jevu. Tento způsob určení možné polohy stroje či jeho trosek je sice nepřesný a může být i velmi zavádějící, vyšetřovatelé však stále nemají k ruce nic "lepšího".

Mohlo by vás zajímat


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

Přidat komentář