Rozbor
- Pilot měl pro let odpovídající kvalifikaci a platné osvědčení o zdravotní způsobilosti.
- Vzlet z letiště Slaný proběhl bez závad. Při chodu motoru s ochuzenou směsí
- Pilot náhle posunul ovládací páku na vyšší výkon motoru, což mělo za následek jeho nepravidelný chod a pokles výkonu. Protože se chod motoru nepodařilo
- Stabilizovat, rozhodl se pilot pro bezpečnostní přistání do terénu.Během přistávacího manévru po vysunutí velkých vztlakových klapek poklesla
- Rychlost letounu pod 80 kt a letoun tvrdě dosednul na tři body. Při nárazu se ulomil příďový podvozek a letoun se převrátil přes příď na záda s následným celkovým poškozením.
- Letoun byl ošetřován podle platných zásad a před letem byl bez závad.
- Letiště nemělo na vznik nehody vliv.
- Počasí pro let vyhovovalo, nemělo na vznik nehody vliv.
Závěry
Nepravidelný chod motoru a pokles jeho výkonu byl pravděpodobně způsoben rychlým posunutím ovládací páky motoru na vyšší výkon při práci motoru s ochuzenou směsí. Snížení rychlosti pod 80 kt bylo způsobeno
vysunutím velkých vztlakových klapek před dosednutím letounu.
Příčiny nehody.
Hlavní příčinou letecké nehody bylo nezvládnutí techniky pilotáže při přistávacím manévru s omezeným výkonem motoru.Spolupůsobící
příčinou bylo nesprávné ovládání motoru během letu.
Datum : 26.srpna 2003 UTC : 0950
Místo : Smolenice
Typ letounu : C-210M