Opomenutí vysunutí podvozku na finále

28.01.2005

Opomenutí vysunutí podvozku na finále
Opomenutí vysunutí podvozku na finále (Zdroj: Aeroweb.cz)
Pilot odstartoval z letiště LKVM s úmyslem provést místní let v délce cca 15 minut. Při manévru na přistání nevysunul podvozek a s letounem přistál se zataženým podvozkem. Letoun dosedl na asfaltovou RWY 30 cca 145 m od prahu. Po ujetí 175 m mírně vybočil doprava a po ujetí dalších 110 m zastavil na pravém okraji RWY 30, přičemž se otočil o cca 120o vpravo a zastavil se na trávě. Poloha místa v zeměpisných souřadnicích: N 49°; 55´ 495´´ / E 16°;10´ 527´´. Nadmořská výška: 301 m / 092 ft. Světelné podmínky: denní světlo.

Rozbor

Pilot měl platný pilotní průkaz, k provedení letu byl způsobilý. Letoun měl platnou provozní způsobilost do prosince 2003. Meteorologická situace neměla vliv na vznik LN. Stav a vybavení letiště nemělo vliv na vznik LN. Při přiblížení na přistání pilot v důsledku rozptýlení pozornosti nevysunul podvozek, letoun dosedl na asfaltový povrch RWY se zasunutým podvozkem.

Závěry

Hlavní příčinou LN bylo snížení pozornosti pilota při provádění důležitých úkonů ve fázi přiblížení na přistání.

Datum : 2.srpna 2003 UTC : 1225
Místo : LKVM
Typ letounu : PA 46 - 310 P

Mohlo by vás zajímat

Témata

Nehody letounů


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

Přidat komentář