Týden ve světě letectví

21.10.2012

Týden ve světě letectví
Týden ve světě letectví (Zdroj: Aeroweb.cz)

Ruští piloti před nehodou na Kamčatce pili alkohol

Dosavadní vyšetřování měsíc staré nehody Antonovu 28, při níž u ruské Palany zahynulo 10 lidí včetně pilotů, přineslo první podstatné výsledky. Nařízená soudní pitva prokázala, že v krvi pilotů byl alkohol. „Koncentrace alkoholu v krvi kapitána letounu odpovídala lehkému stupni opilosti, v krvi druhého pilota střednímu stupni opilosti,“ sdělil novinářům náčelník vyšetřovatelů Anton Artěmenko. Vyšetřovatelé tak mimo jiné upozornili na nedůslednou kontrolu pilotů před letem. Server LifeNews naproti tomu spekuluje, že piloti mohli být před letem střízliví a alkohol požívali až během kritického letu. An-28 havaroval 12. září na úpatí sopky Pjatibratka. Vyšetřovatelé se domnívají, že se stroj mohl pokoušet o nouzové přistání v Palaně. V oblasti s kopcovitým terénem však panovala velmi špatná dohlednost. O události jsme vás informovali ZDE!

Boeing 777 pomohl k záchraně ztroskotaného jachtaře

Kapitán Boeingu 777 společnosti Air Canada na trase z Vancouveru do Sydney se ve čtvrtek zásadním způsobem zasloužil o záchranu australského jachtaře, kterému vysoká vlna převrhla loď, přelomila stěžeň a voda bezmotorové plavidlo odnesla 500 kilometrů od pobřeží. Poté, co od australských záchranářů obdržel výzvu o pomoc při pátrání po trosečníkovi, přepočítal zásoby paliva a rozhodl se sestoupit do výšky 5 000 stop, aby s pomocí posádky, všech cestujících a dalekohledů pátral na posledních známých GPS souřadnicích. Jako první zahlédl muže v nouzi první důstojník boeingu. Kapitán poté předal přesnou polohu trosečníka záchranným složkám a pokračoval v letu do Sydney. Čtyřiačtyřicetiletý Glenn Eye strávil na vraku lodi pět dní a nocí a počinu celé posádky si po úspěšné záchraně nesmírně vážil.

Mohlo by vás zajímat


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

Přidat komentář