Ministerstvo životního prostředí včera vydalo souhlasné stanovisko k vybudování vzletové a přistávací dráhy s označením 06R / 24L na ruzyňském letišti, a to z hlediska vlivu stavby na životní prostředí. Takzvané stanovisko EIA však přidává 71 podmínek k budoucí výstavbě a provozu, mezi nimiž dominuje uzavření celého letiště v nočních hodinách.
„V noční době od 24:00 do 05:29 bude úplně zastaven letecký provoz; poslední koordinace bude na 23:30; doba mezi 23:30 až 23:59 bude vyhrazena pouze pro zpožděné přílety nebo odlety (pro celé letiště Praha – Ruzyně po uvedení záměru do provozu),“ stojí v bodě 49 stanoviska EIA. To sice znamená ústup okolním stěžovatelům, avšak z provozního hlediska nejde o výrazné omezení. Nařízení se dotkne dle odhadu Letiště Praha asi 40 pohybů, které budou s ohledem na něj přeplánovány na dobu mezi 22. hodinou a půlnocí, případně mezi půl šestou a šestou hodinou ranní.
Pražské letiště bude limitováno počtem 780 pohybů v denní době (6–22 hodin). Dle stanoviska musí i nadále zůstat plně koordinovaným letištěm (nutnost slotů pro přílet a odlet) a musí aplikovat pozemní postupy CDM (Collaborative Decision Making) minimalizující dobu běhu motorů na zemi. Další leteckoprovozní podmínky upravují zejména dodržování standardních příletových a odletových tratí (SID a STAR) a jejich přesné dodržování za účelem maximálního snížení hluku v přilehlých obcích.
Stanovisko EIA je nutným podkladem pro správní úřady vydávající povolení k realizaci samotné stavby. Kromě vydání vlastního stanoviska se ministerstvo muselo též vypořádat s více než 3 600 připomínkami a podněty z řad stěžovatelů a jiných dotčených subjektů.