Obchod HN potvrdila HN Grossmannová i Komárkův mluvčí Dan Plovajko. "Smlouvu bychom měli podepsat příští týden," cituje deník Grossmannovou, která i nadále zůstane šéfkou firmy. Kolik Komárkova Atlantik IB za podíl Grossmannové zaplatí, ani jedna ze stran neuvedla.
Jak HN připomínají, v leteckém podnikání není Komárek žádným začátečníkem. Čtyři roky ovládal leteckou společnost Charter Air (dříve Fischer Air), než ji loni na podzim poslal do likvidace. Zatímco dříve létaly "Komárkovy" boeingy s klienty cestovních kanceláří převážně na dovolenou, nyní bude jeho flotila určena pouze pro VIP klientelu, které nabídne nadstandardní služby, píšou.
Grossmann Jet Services má nyní ve flotile jeden luxusní stroj Embraer Legacy, do pěti let však chce postavit flotilu pěti tryskáčů. Zájem o privátní lety v Česku, ale i v celé střední Evropě prý totiž prudce roste. Nyní společnost létá hlavně pro zahraniční klientelu, podle průzkumů by se však měl poměr Čechů v následujících pěti letech zvedat. "Předpokládáme, že to pak bude třetina české a dvě třetiny zahraniční klientely," řekla HN Grossmannová, která bývala letuškou Austrian Airlines.
Obrat společnosti Grossmann Jet Services vzroste proto podle její šéfky letos asi o 75 procent. "Za uplynulý rok jsme dosáhli obratu kolem 150 milionů korun a zisku v řádu milionů korun," řekla HN Grossmannová.
Konkurence na trhu luxusních privátních tryskáčů zatím není příliš silná. V Evropě existuje asi desítka společností, které nabízejí srovnatelné služby. Přímo v Praze konkuruje Komárkovu tryskáči jen společnost ABS Jet, která patří do skupiny J&T. Také ta plánuje kvůli rostoucí poptávce další expanzi. "Během několika týdnů dostaneme čtvrté letadlo," řekl HN ředitel firmy Marián Jančařík.
Luxusní tryskáč Embraer Legacy, kterým létají obě české společnosti, stojí obvykle 22 až 25 milionů dolarů, poznamenávají HN.