Rozbor mimořádných událostí v provozu SLZ za rok 2010

26.02.2011

Rozbor mimořádných událostí v provozu SLZ za rok 2010
Rozbor mimořádných událostí v provozu SLZ za rok 2010 (Zdroj: Aeroweb.cz)

V roce 2010 došlo na území České republiky v provozu všech sedmi odborností SLZ, který je reprezentován cca 9 000 piloty s platným pilotním průkazem, k jednomu smrtelnému zranění pilota (v provozu ultralehkých vrtulníků a poprvé v historii českého vrtulníkového létání SLZ). K žádnému smrtelnému zranění další osoby v souvislosti s mimořádnou leteckou událostí SLZ v tomto roce již nedošlo.

Rok 2010 byl poznamenán čtyřmi leteckými nehodami ultralehkých letounů, při kterých došlo k těžkému zranění a dvěma nehodami motorových závěsných kluzáků s těžkým zraněním. Zmiňované nehody motorových závěsných kluzáků v této souvislosti však do statistik nezařazujeme, protože osoby, které je řídily, nelze z hlediska současných definic považovat za piloty, protože neabsolvovaly žádný výcvik a nebyly držiteli příslušných pilotních kvalifikací. V těchto dvou případech ani stroje nebyly uznány jako letu způsobilé a nesplňovaly ani další náležitosti. V případě těchto nehod MZK lze tedy konstatovat, že jejich obsluha vytvořila všechny předpoklady pro vznik letecké nehody, a že tyto se „jen“ vyplnily.

Pokračování článku najdete na webu LAA ČR po kliknutí ZDE!

Mohlo by vás zajímat


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

Přidat komentář