Průběh letu
Dne 20.4.2006 došlo k letecké nehodě letounu Piper PA – 44 na letišti Benešov. Při přistání letounu došlo k jeho poškození po destrukci příďové nohy podvozku. Pilot a cestující nebyli zraněni.
Pilot letounu prováděl přelet VFR z letiště Příbram na letiště Benešov. Při přistání v Benešově došlo k prvnímu kontaktu podvozku se zemí 22 metrů před prahem VPD 24 s následným odskokem a dalším kontaktem příďového podvozku se zemí, již na travnatém povrchu VPD 24. V tomto místě, 7,6 metrů za prahem VPD 24, došlo po nárazu na povrch země k destrukci příďové nohy podvozku a následkem toho k poškození přídě letounu, levého motoru a listů obou vrtulí. V této poloze letoun ještě projel po zemi 46 metrů. Po zastavení byla osa letounu odkloněna o 75° vlevo od osy VPD 24.
Popis místa nehody
Letoun se nacházel na travnatém povrchu VPD 24 ve vzdálenosti 53,6 m od jejího prahu, odkloněn o 75° vlevo od osy VPD 24.
Rozbor
Při prohlídce letounu na místě letecké nehody bylo zřejmé, že po zlomení vzpěry došlo k násilnému zasunutí příďové nohy podvozku do šachty. Přední část trupu letounu byla pohybem po travnatém povrchu VPD významně poškozena. Zničeny byly listy obou vrtulí.
Závěr
Příčinou letecké nehody byl chybný rozpočet na přistání a následné nezvládnutí opravy vadného přistání pilotem po odskoku, s dosednutím na příďový podvozek.
Zdroj: ÚZPLN