Podle ATSB měl být za lopatkami motoru č.1 u A380 Qantasu (reg. VH-OQI) nalezen nástroj pro manipulaci s kompresorem, který technici postrádali od 6. prosince 2023, kdy bylo letadlo na pravidelné prohlídce. K nálezu došlo 2. února na letišti v Los Angeles poté, co technici vykonávali rutinní inspekci po příletu ze Sydney.
Jak se nástroj do motoru dostal je nyní předmětem vyšetřování, jehož závěry plánuje ATSB zveřejnit na začátku léta. O ztraceném nástroji byl úřad informován přímo Qantasem, zřejmě se tedy nevědělo, v jakém letadle mohl zůstat.
Qantas totiž kvůli vzrůstajícímu zájmu o létání natychlo vrací do provozu své A380, které během covidové pandemie vyřadil. Před rokem 2020 jich vlastnil dvanáct, nyní jich má v provozu osm a další dva se připravují. Aerolinka je plánuje využívat minimálně do léta 2032, o čemž svědčí plány na jejich modernizaci pro příští rok. VH-OQI je podle webu Planespotters.net zatím posledním strojem, který se vrátil do služby, a to loni v červnu po více jak tříletém stání. V úložišti Qantasu se nachází ještě první a třetí dodaná A380 (reg. VH-OQA, poslední let listopad 2022 a VH-OQC, poslední let červen 2021)
„Pokud by během vyšetřování byly odhaleny kritické bezpečnostní problémy, ATSB okamžitě upozorní relevantní účastníky vyšetřování tak, aby byly provedeny potřebné kroky,“ uvedl úřad v prohlášení. Podle dopravce šlo o „kousek ohebného plastu, který neměl žádný vliv na chod motoru.“