Od doby, kdy byl letoun uveden na trh, došlo k jeho mnoha úpravám, a to především z důvodu vylepšení letových vlastností. Došlo například k rozšíření doletu na 2 865 km z původních 2 222.
Maximální letová rychlost je aktuálně 422 uzlů a maximální letová výška FL430. Na palubu se vejde až osm pasažérů. HondaJet je poháněný dvěma GE Honda Aero HF120 motory. V kokpitu pak piloti a pilotky najdou výbavu Garmin G3000.
Jednou z unikátností HondaJetu jsou motory umístěné nad křídlem, přičemž tento nápad pochází od bývalého prezidenta a generálního ředitele společnosti Michimasy Fujina.
Tato konfigurace podle zástupců společnosti zajišťuje možnost uzavřené toalety v zadní části a snížení hluku. Usazení motorů také zpožďuje nárůst odporu vzduchu, což umožňuje efektivnější provoz.
Fujino od počátku zahájení výroby věřil, že konstrukce s motory nad křídly bude přizpůsobitelná také větším letounům. Před odchodem do důchodu v roce 2022 představil ještě jeden podobný projekt společnosti Honda Aircraft. Jde o lehký proudový letoun Echelon s maximální cestovní rychlostí 450 uzlů a s místy pro 11 cestujících.
„Milník 250. dodávky není jen číslo, ale také výpověď o naší neustálé snaze o dokonalost a inovaci,“ uvedl Hideto Yamasaki, nynější ředitel společnosti. „Jsme vděční za celosvětové uznání a důvěru, kterou zákazníci v letoun HondaJet vkládají. I nadále budeme rozvíjet letecký průmysl a neustále posouvat hranice.“
Flotila HondaJet má nalétáno více než 210 000 letových hodin se spolehlivostí 99,7 %.