Největší evropská letecká společnost Ryanair uvedla, že na začátku prosince významnější internetové vyhledávače (mezi nimi Booking.com, Kiwi nebo Kayak) stáhly Ryanair z prodeje na svých webových stránkách.
Ryanair tento krok ale nevidí jako pro něj významný. Dopravce uvedl, že tyto prodeje pro něj představují pouze malý zlomek celkových rezervací. Přesto mu spadl tzv. load factor (procento představující místa, které je letecká společnost schopna prodat na každém letu), a to až o 2 %.
Ryanair tak reagoval tím, že na svých webových stránkách přišel se slevami na zimní měsíce, čímž chtěl prodat více letenek prostřednictvím vlastních webových stránek. Slevy byly 10 % a týkaly se více než 400 000 letenek na cesty do ledna do konce března.
Jako dlouhodobý výhled pak Ryanair uvedl, že odstranění letů z internetových vyhledávačů nebude mít podstatný vliv na celoroční finanční prognózy, ať už do počtu cestujících nebo zisku. Dokonce také tento krok vítá, neboť řada z vyhledávačů podle něj zákazníky zatěžuje dalšími zbytečnými poplatky.
„Vítáme tento krok a budeme na něj v případě potřeby reagovat snížením cen a povzbuzením k nákupům na stránkách ryanair.com, kde mají cestující záruku, že vždy získají nejnižší ceny bez přeplácení,“ nechal se slyšet dopravce.
Letenky od Ryanairu jsou stále dostupné na některých stránkách, jako je například Google Flights.
Minulý týden dopravce zveřejnil aktuální údaje, podle kterých počet cestujících sice vzrostl o 9 %, load factor ale zároveň klesl o jeden procentní bod.
Zdroj článku: Guardian