Společnosti Pratt & Whitney a Leonardo uskutečnily první let se 100% SAF

15.12.2023

Leonardo a Pratt & Whitney v minulém týdnu oznámili úspěch na poli testování udržitelného leteckého paliva (SAF). Úspěšně absolvovali první let s helikoptérou AW139. Stalo se tak v italském Cascina Costa di Samarate 21. listopadu. Let trval 75 minut a testy se zaměřily především na výkon rotorů s rozdílným nastavením výkonu. Testy odhalily výkon nad očekávání a žádné výraznější rozdíly oproti standardnímu Jet A1 palivu.

Helikoptéra AW139, která provedla první let se 100% SAF palivem. Ve vzduchu byla 75 minut a všechny testy dopadly podle testujících společností úspěšně.
Helikoptéra AW139, která provedla první let se 100% SAF palivem. Ve vzduchu byla 75 minut a všechny testy dopadly podle testujících společností úspěšně. (Zdroj: prattwhitney.com)

Společnosti Leonardo's helicopters a Pratt & Whitney tak na letecké scéně prorazily doposud nepoznaný milník. 

„Lety, jako byl tento, jsou pro nás zásadní na cestě k zajištění 100% komptability našich rotorů s SAF," uvedla Maria Della Posta, prezidentka společnosti Pratt & Whitney Canada. „Je to poprvé, co náš rotor PT6 letěl se 100% SAF, což je pro tuto bezkonkurenční výrobní řadu velmi významný milník. Poskytuje nám to základ pro další budoucnost PT6 v udržitelném letectví a navazuje tak na bohatou historii," uvedla Della Posta.

Zajištění kompatibility se 100% SAF palivem je součástí strategie společnosti Pratt & Whitney již delší dobu. Společnost celkově souzní s cílem leteckého průmyslu dosáhnout do roku 2050 nulových emisí CO2.

Rotory řady PT dosáhly od uvedení na trh v roce 1963 více než jednu miliardu letových hodin. Světově uznávaná řada PT6 přispěla k tomuto náletu více než 8,5 mliony hodinami, což podle Pratt & Whitney podtrhuje důvěru, kterou mu provozovatelé po celém světe projevují. 

Na videu, které shrnuje první let se 100% SAF, se můžete podívat níže. 

Zdroj článku: Aviationnews.eu | Zdroj videa: Youtube | JUSTHELICOPTERS

Mohlo by vás zajímat


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

Přidat komentář