Airbus odletěl 17. listopadu těsně po deváté hodině večerní z londýnského Heathrow s imatrikulací G-TTNB pod speciálním volacím znakem "CHARIOT". Šest let staré letadlo, obvykle používané pro standardní komerční lety, se stalo terčem cvičného zásahu dvou Typhoonů britského letectva.
Ty jsou součástí týmu rychlé reakce QRA (Quick Reaction Alert), v němž jsou piloti a pilotky RAF připraveni v případě nouze kdykoliv během dne zasáhnout. Standardně by se tento tým vydal do akce, pokud by se posádka opakovaně nehlásila na žádné z frekvencí nebo by došlo k únosu letadla.
Vzdušný prostor ale naštěstí tyto akce příliš často nespatřuje a jde o naprosto mimořádné události. Tréninkové mise jsou ale naopak časté. Jako jednu z posledních misí zažilo britské letectvo v případě Airbusu A321 společnosti Jet2, který byl po hrozbě bombovým útokem v říjnu 2022 eskortován na londýnský Stansted. Let původně mířil do Manchesteru.
Veškeré údaje o tréninkovém vzletu k letounu British Airways nejsou známé, ale předpokládá se, že na palubě nebyli žádní cestující. Dva zúčastněné letouny Typhoon se na radarech objevily pod volacími znaky WOLF0011 a WOLF0012. Údaje z Flightradar24 ukazují několik křižujících se momentů, let trval zhruba dvě hodiny.
Není znám ani přesný scénař, ale podle magazínu Simple Flying postupy odpovídaly procedůře při zadržení a eskortu při skutečné hrozbě s únosem cestujících. Stíhací letouny po vizuálním potvrzení cíle zaujaly doprovodné pozice u křídel dopravního letadla. Na konci mise všechny tři letouny bezpečně přistály zpět na Heathrow.
Podobný obrázek ve vzduchu se relativně nedávno naskytnul také českým spotterům. V červenci na pražském letišti přistával český vládní speciál, který na palubě nesl ukrajinského prezideta Volodymyra Zelenského. K dráze ho doprovodily dva gripeny a mělo jít o symbolický význam.