Zpočátku listopadu se v americké Nevadě poprvé vznesl větroň využívající pouze vodík jako palivo. Od té doby vykonal větroň daší dva lety, kdy u jednoho z nich proběhl test spuštění motoru ve výšce 10 000 stop. Speciálně upravený větroň Arcus-J bude využíván vědeckým týmem „The Blue Condor" v rámci programu UpNext k výzkumům ohledně vlivu vodíkových kondenzačních stop (contrails) a jejich vlivu na klima. Projekt je součástí velkolepého cíle Airbusu uvést na trh dopravní letadlo na vodíkový pohon do roku 2035.
Součástí výzkumu bude i srovnání vodíkového paliva a kerosinu. V této části experimentu Airbus plánuje lety dvou kluzáků až do nádmořské výšky 30 000 stop. Dva kluzáky poletí vedle sebe, přičemž jeden bude vybaven motorem na vodíkový pohon a druhý poháněný motorem využívajícím kerosin. Následně získáná data umožní vědcům lepší srovnání vodíkových a kerosinových motorů.
Airbus uvedl: „Vodík nabízí letectví cestu nízkouhlíkového provozu, nicméně i spalování vodíku zanechává za sebou kondenzační stopy podobné jako u konvenčních motorů. Vodíkové kondenzační stopy jsou ale velmi odlišné. Neobsahují saze či oxidy síry, ale váží oxidy dusíku a velké množství vodní páry, až 2,5 krát více než kerosinové kondenzační stopy. Oboje dvoje ovlivňuje klima, a proto má letecký průmysl povinnost je zkoumat."