S novinkami přišel Národní úřad pro bezpečnost v dopravě. Jeho zástupci uvedli, že pilot nejspíš špatně zareagoval na sníženou viditelnost. Společnost Soloy, která vrtulníky provozuje, mu navíc prý nezajistila adekvátní výcvik. K nehodě měl přispět i nedostatečný dohled inspektora Federálního úřadu pro letectví.
Velký problém způsobilo také to, že pátrací a záchranné týmy dorazily na místo pozdě. Nebyly totiž včas informovány, jak rovněž uvedl NTSB.
Důsledkem všech okolností zemřel vedle pilota nejen Kellner, ale také dva horští vůdci a snowboardový trenér. Přežil pouze český reprezentant ve snowboardingu David Horváth. Ten se po šesti hodinách dočkal příjezdu záchranářů. Kellner po pádu letounu také ještě žil, pomoci se ale už nedočkal.
Právě Horváth přinesl jako jediný očitý svědek tragického incidentu nové informace. Pilot se prý kvůli horší viditelnosti pokusil přistát na horském hřebeni, což se mu nepovedlo. Poté vrtulník zahalila tzv. bílá tma. Ta vzniká v důsledku působení rotoru, jenž vytváří vzdušný proud. Z toho důvodu pilot ztratil kontrolu a narazil do hory.
Vyšetřování, jež se táhlo od roku 2021, rozhýbala manželka zesnulého Kellnera Renáta. Ta podala žalobu k soudu. Rodina chtěla původně počkat až do doby, než vyšetřovatelé vydají závěrečnou zprávu, nakonec se rozhodla provést právní kroky dřív. I kvůli dvouleté promlčecí době, která je v americkém právu daná pro podání občanskoprávních žalob.