Podle Garminu tyto hlavní přednosti systému snižují zátěž pilotů a umožňují jim soustředit se na ovládání stroje. Ovládací panel má podsvícená tlačítka a displej, který je dobře čitelný i přes slunce. Zabudované kolečko pak umožňuje pilotům rychle a přesně nastavit náklon nebo rychlosti. Pro přiblížení systém podporuje všechny současné způsoby navigace - GPS, ILS, VOR, LOC i Back-course LOC.
„Jakmile je stisknuto tlačítko pro vyrovnání, letadlo se automaticky vrátí do horizontální pozice,“ pokračuje Garmin ve výčtu vlastností systému. „Odolné servo motory autopilota navržené pro nepříjemné provozní podmínky obsahují bezkartáčové stejnosměrně motory nabízející oproti současným designům starých desítky let vylepšený výkon a zároveň snižující požadavky na údržbu. Naše serva navíc nabízejí větší kroutící moment, který pomáhá pilotům lépe reagovat na potřeby motoru.“ Systém ale toho umí víc, v případě ztráty tlaku v kabině je schopen automaticky sestoupit do předem nastavené výšky bez nutnosti zásahu pilotů.
Ti pak ocení i systém elektronické stabilizace a ochrany ESP. Ten pomáhá pilotovi vyhnout se příliš velkému náklonu při zatáčení, vychýlení se z nastavené výšky a drží nastavenou rychlost. Nejedná se nicméně o funkci autopilota, nýbrž o pomocný systém při ručním ovládání.
Autopilot GFC 600 je dostupný pro stroje Beechcraft King Air F90 od začátku září skrze autorizované dealery. Podporuje displeje G600 a G600 TXI, letový systém GI 275 a navigační přístroje řady GTN a GTN Xi. Garmin tak pokračuje v postupné modernizaci letadel King Air, jak už jsme informovali dříve.