Zaměstnanci EASA začali jednat na základě oznámení, které upozornilo na nesrovnalosti v kvalitě výroby podvozků pro Airbusy A330 a A340. Vysokorychlostní kyslíkovo-palivový povlak prý byl na některých částech podvozků nadměrný a neshodoval se s původními výkresy, které byly vytvořeny podle nejnovějších směrnic o letové způsobilosti.
Nadměrné množství povlaku by přitom mohlo vést k odlupování ochranné vrstvy, jež by následně umožnila vznik procesů koroze.
Pokud by nedošlo k opravě zkorodovaných částí, mohla by se značně poškodit náprava podvozku. Letecké společnosti, které mají ve vlastnictví stroje A330 či A340-300, tak musí zkontrolovat všechny podvozky s číslem dílu (P/N) 55-2117042-00. Povinností je, aby se kontroly uskutečnily nejdéle do 24 měsíců od chvíle, kdy byly dané díly uvedeny do provozu. Následně se díly ještě musí kontrovat opakovaně.
Pokud by při kontrole došlo k nesrovnalostem, měly by letecké společnosti kontaktovat SAFRAN Landing Systems, které jim má udělit pokyny, jak postupovat dál.
K postupu, který EASA uplatnila na základě směrnic, se vyjádřily obě společnosti, jež dané díly používají ve svých letadlech. A to Delta Airlines a Cathay Pacific. Ty zaslaly agentuře své připomínky.
Zástupci Delta Airlines například požadovali, aby lhůta pro splnění kontroly a požadavků zahrnovala i 24 měsíců po datu účinnosti nové směrnice, která se daných podvozků týká. Pokud by EASA prý neposkytla odklad, musí společnost v den účinnosti směrnice odstavit tři letadla.
Vedení Cathay Pacific zase uvedlo, že ne všechny Airbusy A330 a A340 mohou mít špatné díly, a proto by měly být ze směrnice vyjmuty.
„Směrnice musí být použitelné na všech modelech letadel, na kterých je možné nainstalovat vylepšený podvozek MLG,“ uvedla v reakci EASA. Ta zveřejnila směrnici 30. srpna 2023 s datem účinnosti 13. září stejného roku.