Skandinávský CRJ zažil tři diverty v jeden den

09.08.2023

Že letadlo přistane na jiném než původně plánovaném letišti, je každodenní samozřejmost. Že ale jedno letadlo musí během jednoho dne divertovat hned třikrát, to už je přinejmenším neobvyklé. Právě to se ale stalo Bombardieru SAS.

Letoun EI-FPS
Letoun EI-FPS (Zdroj: Kevin Hackert / Shutterstock)

Úterý 8. srpna asi bude mít posádka letounu EI-FPS dlouho v paměti. V jednom dni totiž musela přistát na záložním letišti hned třikrát, což je velmi neobvyklé. 

Stroj začal denní směnu letem z Alesundu do Osla pod označením SK 1313. Tento přibližně 45 minutový let proběhl bez problémů a posádka se tak mohla připravovat na čtyřicetiminutový let SK 4009 do Stavangeru. 

Zde se do té doby poklidné ráno začalo kazit. Před letištěm ve Stavangeru totiž posádka musela vyčkávat ve výšce 5 500 stop, než dostala povolení k přiblížení. To ale ve výšce 1 100 stop přerušila a stroj zamířil zpět do Osla. Odtud ho čekal let až v poledne, a to jako linka SK 263 do Bergenu. Tentokrát letadlo sestoupalo ještě níže, konkrétně do 900 stop. I tady se ale přiblížení přerušilo a letadlo se vrátilo do výchozí destinace.

Neúspěšný let do Stavangeru (Zdroj: Flightradar24)

 

A nezafungovalo ani známé rčení „do třetice všecho nejlepšího“. Pod označením SK 4518 tentokrát letoun vyrazil z Osla na další čtyřicetiminutový přesun na letiště v Molde. Tentokrát ale před cílem zpět k Oslu obrátila posádka stroj už ve výšce 2 050 stop. 

Druhý neúspěšný let, tentokrát do Molde (Zdroj: Flightradar24)

 

Úspěšný tak byl až pátý skok, kdy se opět jako let SK 1313 stroj krátce před jedenáctou večer vrátil do Alesundu.

CityJet ani SAS se k důvodu tolika odklonům nevyjádřili. Vzhledem k typologii letů by se jako příčina dalo označit špatné počasí, pouze jedno ze tří letišt ale mělo horší meteorologické podmínky a i tak byl stroj EI-FPS jediným, který byl odkloněn. Další možností jsou technické problémy, které se mohly mezi úspěšným prvním a posledním letem vyřešit.

S šest let starým letounem Bombardier CRJ-900 LR dělá dopravce CityJet denní krátké „skoky“ po Skandinávii, většinou z letiště Gardermoen v Oslu do Stavangeru, Bergenu, Molde, nebo Alesundu. Občas ale vyrazí i mimo Skandinávii, kdy je k vidění například v Amsterdamu, Milánu, Benátkách nebo Curychu. 

Mohlo by vás zajímat

Marek Baloun

Dlouholetý sportovní novinář a bývalý šéfredaktor aerowebu. Také letecký nadšenec, který před vypuknutím pandemie Covid-19 chvíli pracoval i na Letišti Václava Havla. Absolvent mediálních studií na Metropolitní univerzitě Praha a celoživotní skaut.


Témata

Zajímavosti


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

Přidat komentář