Změny si poprvé všiml Max Kingsley-Jones z analytické firmy Cirium. Aktuálně webová stránka třídy 777X ukazuje u menšího modelu kapacitu 395 míst s doletem 16 190 km a délkou trupu 70,86 metrů. Ještě na konci května ale na webu bylo 384 pasažérů, dolet 16 170 km a délka 69,79 metrů. Nově tak má menší ze dvou strojů mít o 11 sedadel více, trup byl prodloužen o 107 centimentrů a dolet se zvětšil o 20 km, což je vzhledem k navýšení hmotnosti pozitivní.
Důvodem ke změnám jsou zřejmé nízké prodeje stroje. Aktuálně má totiž na menší stroj jen 24 objednávek, které poputují výhradně do Spojených Arabských Emirátů (16 Emirates, 8 Etihad Airways). U Emirates se navíc spekuluje o tom, že navýšil objednávku 777X-9 a snížil zájem o 777X-8. Nikdo ze společnosti tuto informaci nepotvrdil, žádné velké plány ale s touto modelovou řadou nemají. Podle vyjádření tiskového odboru aerolinky pro web Air Insight společnost plánuje nakoupit jen 115 strojů 777X, přesné počty ale nezveřejnil.
Pokud by ale změna byla pravdivá, znamenalo by to, že na stroj 777X-8 už je jen osm objednávek, což by znamenalo jeho rychlý konec. Potvrzuje se tak trend objednávek větších letadel, které jsou ekonomicky výhodnější. Ostatně, ze 383 objednávek řady 777X jich větší model (426 cestujících) uzmul 304, 55 dalších pak je na zmiňovanou cargo verzi. První stroje plánuje společnost dodat v roce 2025, respektive 2027.
Negativní komentář k modelu 777X-8 ostatně přišel i přímo od prezidenta Emirates Tima Clarka. Ten na červnovém výročním zasedání organizace IATA řekl serveru Aviation Week, že ačkoliv jdle podle něho o velmi dobrý stroj, plánované uvedení na trh až po cargo verzi je iritující.