Námořní letadlo Catalina se pravděpodobně dočká překvapivého obnovení výroby, a to pod označením NGAA (Next-Generation Amphibious Aircraft) Catalina II. Catalina Aircraft chce novou verzí hydroplánu z 30. let minulého století mimo jiné vyhovět americké armádě, která nedávno vyjádřila zájem o nové námořní letadlo. Podle vedení společnosti ale mají o letadlo zájem i jiné subjekty. Potenciální zákaznící by měli obdržet nová letadla kolem roku 2029.
Prezident společnosti Lawreence Reece uvedl: „Zájem o znovuzrození legendárního hydroplánu je obrovský. Schopnosti této modernizováné verze nabízí možnost provádět spoustu specifických misí a působení na různých trzích, tím tak potvrdí dědictví Cataliny." K tomu ještě Reece dodal, že letadlo bude mít moderní motory a avioniku, umožňující letadlu schopnosti neporovnatelné s ostatními hydroplány na trhu.
Podle zveřejněných údajů se má vyrábět vojenská i civilní verze. Civilní verze přepraví až 34 cestujících nebo 5 443 kg nákladu. Vojenská verze má mít MTOW o necelé čtyři tuny větší, konkrétně 18 143 kg.
Původní Conoslidated PBY Cataliny se vyrobilo 3 276 kusů. Během druhé světové války sloužil jak u západních spojenců, tak i například v Sovětském svazu. Američané používali Catalinu převážně proti německým ponorkám ve vodách Atlantického oceánu a také při průzkumu v bojích proti Japoncům v Tichém oceánu. Letadlo ale našlo využití i civilním sektoru. Z leteckých společností ho na svých trasách využívaly americký Pan Am nebo australský Quantas, který využíval hydroplán na trase mezi Perthem a Kolombem, hlavním městem tehdejší britské kolonie Cejlonu.
Jak jméno napovídá, Catalina Aircraft nebude začínat od nuly, neboť společnost drží typový certifikát letadla a již 14 let zajišťuje letuschopnost dochovaných Catalin.