Czech Airlines Technics podepsala dlouholetý kontrakt s Air Serbia

12.07.2023

Air Serbia má ve flotile 15 Airbusů a šest strojů ATR-72. Všechny budou i nadále mít servis v Praze.

Letoun Air Serbia
Letoun Air Serbia (Zdroj: aeroinfo.cz)

Dlouhodobá spolupráce Czech Airlines Technics a letecké společnosti Air Serbia bude pokračovat také v budoucnu. Potvrzuje to nový kontrakt na údržbu, opravy a generální opravy kol a brzd pro celou flotilu A330, A320, A319 a ATR srbského dopravce.


„Jsme rádi, že můžeme být součástí růstové strategie Air Serbia. Spolupracujeme již mnoho let, jde tedy o další velký milník naší silné spolupráce a společné cesty. Naše odbornost a spolehlivost dokonale odpovídá vysokým požadavkům Air Serbia na údržbu komponentů, a proto byl podpis kontraktu jen přirozeným výsledkem,“ říká Martin Mintěl, manažer divize Components & Spares společnosti Czech Airlines Technics.
Společnost Air Serbia v současnosti disponuje dvěma Airbusy A330, třemi Airbusy A320, deseti Airbusy A319 a šesti letadly typu ATR 72-600. Servis kol a brzd pro celou flotilu tak bude zajišťovat Czech Airlines Technics na Letišti Václava Havla Praha.

Airbus A220 se těší velké oblibě v Evropě i mimo ní (Zdroj: Air Serbia)


Czech Airlines Technics je dceřinou společností skupiny Letiště Praha. Zaměřuje se zejména na opravy a údržbu letadel a letecké techniky na úrovni těžké údržby (Base Maintenance), traťové údržby (Line Maintenance), údržby letadlových celků (Components Maintenance), podpory provozovatelů (Engineering) a údržby letadlových podvozků (Landing Gear Maintenance). V roce 2018 také společnost vstoupila na trh s prodejem spotřebního materiálů, např. náhradních dílů na letadla, a následně pro své zákazníky spustila E-Commerce portál e-CSAT.com. Nad rámec běžné údržby patří do portfolia poskytovaných služeb CSAT například realizace různých modifikací a servisních bulletinů, strukturálních oprav, výměn motorů, výměn a oprav letadlových podvozků a jiných letadlových komponentů. Za zmínku rovněž stojí modifikace Split Scimitar Winglets na letounech Boeing 737NG, kterou CSAT provedla jako první v kontinentální Evropě, a Sharklets na letounech Airbus A320. Společnost má také zkušenosti s instalací satelitní antény, palubního Wi-Fi systému a modifikace kabiny „Spaceflex“.

 

 

Mohlo by vás zajímat

Marek Baloun

Dlouholetý sportovní novinář a bývalý šéfredaktor aerowebu. Také letecký nadšenec, který před vypuknutím pandemie Covid-19 chvíli pracoval i na Letišti Václava Havla. Absolvent mediálních studií na Metropolitní univerzitě Praha a celoživotní skaut.



Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

Přidat komentář