V červnovém bezpečnostním dokumentu SIB EASA píše, že po loňském oživení leteckého průmyslu se letos očekává ještě vyšší zájem o cestování. S tím ale ruku v ruce přicházejí i rizika, na které si mají dát pozor aerolinky, provozovatelé letišť, poskytovatelé pozemních služeb, ATM/ANS, dodavatelé náhradních dílů a servisu letadel, nebo organizace CAMO a ATO.
Hlavní rizika vidí EASA v nedostatku kvalifikovaného a kvalitního personálu, špatnému implementování změn, nedostatku náhradních dílů, ale také varuje před neukázněnými cestujícími. Společnostem doporučuje provést si vlastní zhodnocení rizik, správně plánovat směny s přihlédnutím k očekáváným provozním problémům (aby nováčci měli vedle sebe zkušené kolegy a posádka letadel měla aspoň 6 měsíců zkušeností), nebo vyhnout se akcím vyžadujících zavádění nových postupů, jako je nasazování nových letadel. Dbát by se také mělo na důkladný výcvik.
Velkou hrozbu vidí EASA i v kyberútocích. Organizace za první čtvrtletí letošního roku eviduje v leteckém průmyslu několik případů ransomware útoků, kdy hackeři zablokují společnostem data a následně požadují výkupné. V živé paměti také stále je selhání NOTAM systému v USA ze začátku roku. Společnosti by si měly ověřit, kdo má přístup k jejich citlivým datům, zda je správně zálohují, kde je třeba provést bezpečnostní záplatu nebo si nastavit jasnou komunikační strategii v případě nenadálé situace.