12. června poprvé vzlétl z civilního letiště Wiener-Neustadt (LOAN) na předměstí Vídně výcvikový letoun společnosti Diamond Aircraft. Společnost představí svoji novinku jako statickou ukázku na nadcházejícím pařížském aerosalonu. Certifikace letadla se očekává v průběhu roku 2024.
Tovární piloti Sören Pedersen a Niko Daroussis poprvé otestovali turbovrtulové letadlo 30 minutovým letem, ve kterém vyzkoušeli letové vlastnosti letounu včetně základních manévrů. Nová verze DART (Diamond Aircraft Reconnaissance Trainer) je stejně jako jeho přímý konkurent Embraer Super Tucano poháněn motory série Pratt & Whitney PT-6A, přičemž první vyrobený kus má verzi -25C s výkonem 750 koní. Diamond jako součást koupě nabízí balíček DART Basic Training Solution, který zahrnuje letoun, FNPT II simulátor a DART CBT (Computer-based Training).
Robert Kremnitzer, šéf konstrukér Diamons Aircraft, k prvnímu letu řekl: "Tento let značí další významný milník v programu DART-750 a demonstruje náročnou a dobře odvedenou práci celého týmu při jeho vývoji. Pozitivní výsledky nám dodaly sebevědomí v posouvání programu dále dopředu."
DART-750 je primárně výcvikový letoun pro akrobacii s celokompozitovou konstrukcí a tandemovým uspořádáním sezení pilotů. Letoun má zabudovaný glass cockpit v podobě Garminu G3000. Součástí výbavy jsou i vystřelovací sedačky Martin Baker.
Přestože letouny série DART byly doposud zaměřené spíš pro vojenské resp. průzkumné účely, bude výrobce tuto verzi prodávat především pro civilní zákazníky. EASA by měla letounu udělit civilní certfikaci v průběhu roku 2024.