Fokker F100 australské letecké společnosti Network Aviation přistál na letišti Paraburdoo pod minima za špatného počasí a s kritickým nedostatkem paliva. Incident se stal 22. listopadu 2021, ale zpráva o události vyšla až nyní.
Letadlo Fokker 100 imatrikulace VH-NHV letecké společnosti Network Avaiton, jež je součástí Qantas Group, odstartovalo s 92 cestujícími na palubě z Perthu (YPPH) a letělo do Paraburdoo (YPBO), které leží v severní části západní Austrálie. V tu dobu ležela kolem letiště Paraburdoo vrstva nízké oblačnosti, přesto se piloti pokusili dvakrát přistát, ani na druhý pokus jim však přistání nevyšlo.
Po druhém nezdařeném přiblížení zažádala posádka o informaci o počasí na záložním letišti Newman (YNWN), nicméně v ten moment byl řídící letového provozu zaneprázdněn a v době, kdy posádce informace o počasí podal, už bylo pozdě na divert. Podle ATSB (Australian Transport Safety Bureau) posádka měla vyjádřit urgenci informace pro správné rozhodnutí ohledně divertu.
Letadlo tak pokračovalo v dalších pokusech o přistání, ale ani třetí přistání nevyšlo. Po třetím nezdařeném přiblížení už letadlu citelně ubylo paliva, posádka se tedy opět pokusila o přistání na dráze 24.
Z vyšetřování vyplývá, že před čtvrtým přiblížením posádka uvažovala, že pokud na úrovni MAP (Missed Approach Point) nenaváže vizuální kontakt s dráhou, tak vyhlásí „Mayday Fuel“, nebo bude pokračovat pod MDA (Minimum Descent Altitude) a pokusí se přistát. Kapitán s prvním důstojníkem se nakonec rozhodli pokračovat pod MDA.
Při čtvrtém přiblížení se několikrát rozezněl systém GPWS (Ground Proximity Warning System) varující posádku před blízkostí země, pak ohlásil pilot vizuální kontakt s dráhou. Letadlo se v tu dobu nacházelo 293 stop (zhruba 90 metrů) nad zemí a 291 stop pod MDA.
Letadlo následně přistálo bez dalších problémů. Společnost Network Aviation na základě tohoto incidentu zapracovala nové nástroje pro tzv. decision-making a pro vyhodnocování rizik.