Více než 17 hodin nalétal v USA stroj pilotovaný tzv. umělou inteligencí (AI). Na Edwardsově letecké základně v Kalifornii proběhly testy speciálně upraveného stroje NF-16, letoun se účastnil jak simulovaných vzdušných soubojů, tak i nácviků startu a přistání.
Úspěšné výsledky testů byly teprve před několika dny zveřejněny agenturou DARPA (Defense Advanced Research Projects Agency), ačkoli samotné testy proběhly už vloni v prosinci. Letadlo VISTA (Variable In-flight Simulation Test Aircraft) X-62A je upravený stroj F-16D Block 30 s avionikou verze Block 40 a písmeno „X“ v názvu označuje testování významné změny. Systém VISTA byl vyvinut firmou Lockheed Martin Skunk Works ve spolupráci s Calspan Coproration a jeho software umí mj. simulovat výkonnostní charakteristiky mnoha jiných typů letadel.
Testovaný autonomní systém minimálně prozatím neměl v pilotní kabině nahradit pilota, ale vylepšit a zrychlit rozhodovací procesy. Všechny lety byly řízeny tzv. umělou inteligencí, ale na palubě byli vždy i piloti, aby v případě problémů převzali kontrolu nad letounem.
Díky kódu „X“ se program VISTA připojuje k přelomovým projektům v historii: mezi jinými šlo např. o Bell X-1, tedy letadlo, které poprvé překonalo rychlost zvuku, nebo o North American X-15, což je doposud nejrychlejší pilotem ovládané letadlo.