Slovinský výrobce Pipistrel představil novou verzi oblíbeného letounu Virus. SW 121A Explorer by se měl odlišovat především lepší výbavou, dlouhým doletem a svou všestranností nejen při cestování, ale také při „aeroklubovém provozu“.
Kromě certifikované pohonné jednotky Rotax 912 S3 s možností létat na běžné automobilové palivo, je Pipistrel SW 121A Explorer schopný doletět až 1 189 kilometrů při cestovní rychlosti okolo 180 kilometrů v hodině. Vzlet zvládne ze 160 metrů a užitečné zatížení představuje 229 kilogramů.
Jak už název Explorer napovídá, nový Pipistrel byl stvořen především na delší lety a vzlety a přistání i mimo zpevněné ranveje. Tomu odpovídá i příslušenství, kterým lze letoun vybavit. Zájemce může vyměnit standardní tříkolový podvozek za podvozek ostruhový s velkými koly, umožňujícími přistání i v horším terénu, nebo lyžemi, které rozšíří možnosti letadla v zimním období.
Výrobce zmiňuje také vybavení letadla glass cockpitem, pokročilým autopilotem s funkcí go-around a varováním pádové rychlosti vibrujícím kniplem. Ve výbavě jsou také aerodynamické brzdy pro rychlejší sestupy nejen přes překážky, ale také během aerovleků, čímž dojde ke zkrácení doby mezi jednotlivými vleky.
Verze Explorer je plně certifikována Agenturou Evropské unie pro bezpečnost letectví (EASA) nejen pro provoz VFR Night, ale také pro výcvik vybírání nezvyklých poloh nebo vývrtek.