AKTUALIZOVÁNO Agentura Evropské unie pro bezpečnost letectví (EASA) a Evropská agentura pro vesmírný program (EUSPA) nedávno zveřejnily pokyny pro vyhodnocení bezpečnosti provozu IFR na letištích všeobecného letectví. Publikace má pomoci rozšířit implementaci technologie EGNOS na malá nepřístrojová letiště, a tím umožnit pilotům přistávat s pomocí přístrojů i na letiště bez nutnosti investice a instalace pozemní navigační infrastruktury.
Co je to EGNOS a jak funguje?
V České republice se nachází již šest letišť využívajících technologii EGNOS, které jsou implementovány na přístrojových dráhách a využívány zejména v komerčním, regionálním či obchodním letectví. Zároveň se v současné době chystá implementace EGNOSU na letišti Plzeň Líně (LKLN), které je prvním letištěm v České republice implementujícím EGNOS s nepřístrojovou dráhou obsluhující zejména všeobecné letectví. Do budoucna se tak snad připojí k dalším přibližně 400 evropským letištím a bude jedním z ukázkových příkladů implementace EGNOS pro všeobecné letectví v Evropě.